-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Současné vnímání sportu vysokoškolskou mládeží
[Current perception of sports by university youth]
Zdeněk Valjent, Libor Flemr
Jazyk čeština Země Česko
- Klíčová slova
- rekreační sport, vrcholový sport, postoje, technická univerzita,
- MeSH
- lidé MeSH
- mínění * klasifikace MeSH
- mladý dospělý MeSH
- sportovní výkon ekonomika psychologie trendy MeSH
- sporty * ekonomika psychologie trendy MeSH
- studenti * MeSH
- volnočasové aktivity ekonomika psychologie MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- mladý dospělý MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- ženské pohlaví MeSH
V krátké studii jsme chtěli zjistit odpověď na otázku,,Jak vysokoškolští studenti technické univerzity vnímají sport”. K zodpovězení této otázky jsme použili jednak Likertovu škálu s 11bodovou stupnicí (-5 až +5), pro další bližší vnímání kladů a záporů rekreačního a vrcholového sportu pak i kvalitativní výzkum – metodu analýzy osobních dokumentů. Dokumentem v tomto případě se staly volné odpovědi a ničím neohraničené názory studentů k tomuto tématu. Studenti ČVUT vnímají pojem sportu velice kladně a to průměrem na škále + 3,15. Vyjádřili celkově 1342 stanovisek k rekreačnímu a vrcholovému sportu, což činí průměr 9,2 vyjádření na jednoho. Na adresu rekreačního sportu jich bylo celkově 449 kladných oproti 185 záporným. Studenti zde jasně vyjmenovali všechny hlavní klady rekreačního sportu – nezávislost, volnost a časovou flexibilitu, zábavu, relaxaci a udržení fyzické kondice; naznačili však i jeho největší nedostatky – finanční a časovou náročnost, možnost zranění. Na vrcholovém sportu našli 340 pozitivních proti 368 negativním znakům. Za klady studenti považují jeho přínosy pro rozvoj morálně– volních vlastností, vysokou kondiční připravenost, možnost vysokých finančních výdělků a také všechny kolektivní zážitky. Plně si však uvědomují i hlavní negativa – zdravotní problémy, jednostranné životní zaměření, problémové morální a společenské aspekty.
We were looking for an answer for a question “How do students of a technical university perceive sports” in a short survey. To answer this question we used Likert scale with 11 levels (-5 to +5). To evaluate pros and cons of recreational and professional sports more closely in terms of quality – method of analysing personal documents were used. Documents considered in this case were free answers and non-bounded opinions of students to this topic. CTU students perceive sports in a very positive manner. Average ranking of +3.15 on the scale. They expressed 1342 statements concerning recreational and professional sports. It’s 9.2 statements per student in average. There were 449 positive to 185 negative statements addressing recreational sports. Students clearly declared all of the main positive aspects of recreational sports. Independency, freedom and time flexibility, fun, relaxation and maintaining physical condition. They also outlined some major disadvantages as financial and time demands and injury probabilities. Students found 340 positive and 368 negative features of professional sports. Some of the positive features were described as development of moral qualities, highly maintained physical condition, the possibility of high financial incomes and social experience. They are also fully aware of the main drawbacks – health problems, one and only main life focus, problematic moral and social aspects.
Current perception of sports by university youth
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc14047812
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190529072152.0
- 007
- ta
- 008
- 140303s2012 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5817/StS2012-2-11 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Valjent, Zdeněk, $d 1957- $7 pna2007397376 $u Ústav tělesné výchovy a sportu, ČVUT v Praze
- 245 10
- $a Současné vnímání sportu vysokoškolskou mládeží / $c Zdeněk Valjent, Libor Flemr
- 246 31
- $a Current perception of sports by university youth
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a V krátké studii jsme chtěli zjistit odpověď na otázku,,Jak vysokoškolští studenti technické univerzity vnímají sport”. K zodpovězení této otázky jsme použili jednak Likertovu škálu s 11bodovou stupnicí (-5 až +5), pro další bližší vnímání kladů a záporů rekreačního a vrcholového sportu pak i kvalitativní výzkum – metodu analýzy osobních dokumentů. Dokumentem v tomto případě se staly volné odpovědi a ničím neohraničené názory studentů k tomuto tématu. Studenti ČVUT vnímají pojem sportu velice kladně a to průměrem na škále + 3,15. Vyjádřili celkově 1342 stanovisek k rekreačnímu a vrcholovému sportu, což činí průměr 9,2 vyjádření na jednoho. Na adresu rekreačního sportu jich bylo celkově 449 kladných oproti 185 záporným. Studenti zde jasně vyjmenovali všechny hlavní klady rekreačního sportu – nezávislost, volnost a časovou flexibilitu, zábavu, relaxaci a udržení fyzické kondice; naznačili však i jeho největší nedostatky – finanční a časovou náročnost, možnost zranění. Na vrcholovém sportu našli 340 pozitivních proti 368 negativním znakům. Za klady studenti považují jeho přínosy pro rozvoj morálně– volních vlastností, vysokou kondiční připravenost, možnost vysokých finančních výdělků a také všechny kolektivní zážitky. Plně si však uvědomují i hlavní negativa – zdravotní problémy, jednostranné životní zaměření, problémové morální a společenské aspekty.
- 520 9_
- $a We were looking for an answer for a question “How do students of a technical university perceive sports” in a short survey. To answer this question we used Likert scale with 11 levels (-5 to +5). To evaluate pros and cons of recreational and professional sports more closely in terms of quality – method of analysing personal documents were used. Documents considered in this case were free answers and non-bounded opinions of students to this topic. CTU students perceive sports in a very positive manner. Average ranking of +3.15 on the scale. They expressed 1342 statements concerning recreational and professional sports. It’s 9.2 statements per student in average. There were 449 positive to 185 negative statements addressing recreational sports. Students clearly declared all of the main positive aspects of recreational sports. Independency, freedom and time flexibility, fun, relaxation and maintaining physical condition. They also outlined some major disadvantages as financial and time demands and injury probabilities. Students found 340 positive and 368 negative features of professional sports. Some of the positive features were described as development of moral qualities, highly maintained physical condition, the possibility of high financial incomes and social experience. They are also fully aware of the main drawbacks – health problems, one and only main life focus, problematic moral and social aspects.
- 650 12
- $a sporty $x ekonomika $x psychologie $x trendy $7 D013177
- 650 _2
- $a sportovní výkon $x ekonomika $x psychologie $x trendy $7 D054874
- 650 _2
- $a volnočasové aktivity $x ekonomika $x psychologie $7 D007899
- 650 12
- $a studenti $7 D013334
- 650 12
- $a mínění $x klasifikace $7 D007600
- 650 _2
- $a mladý dospělý $7 D055815
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a rekreační sport
- 653 00
- $a vrcholový sport
- 653 00
- $a postoje
- 653 00
- $a technická univerzita
- 700 1_
- $a Flemr, Libor $7 mzk2008453159 $u Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 6, č. 2 (2012), s. 92-99 $w MED00173478
- 856 41
- $u https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/7400/6943 $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2605 $c 866 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20140303054142 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190529072317 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1014820 $s 846362
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2012 $b 6 $c 2 $d 92-99 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $n Stud. Sport. $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK104 $d 20140321 $a NLK 2014-16/vt