Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Současné vnímání sportu vysokoškolskou mládeží
[Current perception of sports by university youth]

Zdeněk Valjent, Libor Flemr

. 2012 ; 6 (2) : 92-99.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc14047812

V krátké studii jsme chtěli zjistit odpověď na otázku,,Jak vysokoškolští studenti technické univerzity vnímají sport”. K zodpovězení této otázky jsme použili jednak Likertovu škálu s 11bodovou stupnicí (-5 až +5), pro další bližší vnímání kladů a záporů rekreačního a vrcholového sportu pak i kvalitativní výzkum – metodu analýzy osobních dokumentů. Dokumentem v tomto případě se staly volné odpovědi a ničím neohraničené názory studentů k tomuto tématu. Studenti ČVUT vnímají pojem sportu velice kladně a to průměrem na škále + 3,15. Vyjádřili celkově 1342 stanovisek k rekreačnímu a vrcholovému sportu, což činí průměr 9,2 vyjádření na jednoho. Na adresu rekreačního sportu jich bylo celkově 449 kladných oproti 185 záporným. Studenti zde jasně vyjmenovali všechny hlavní klady rekreačního sportu – nezávislost, volnost a časovou flexibilitu, zábavu, relaxaci a udržení fyzické kondice; naznačili však i jeho největší nedostatky – finanční a časovou náročnost, možnost zranění. Na vrcholovém sportu našli 340 pozitivních proti 368 negativním znakům. Za klady studenti považují jeho přínosy pro rozvoj morálně– volních vlastností, vysokou kondiční připravenost, možnost vysokých finančních výdělků a také všechny kolektivní zážitky. Plně si však uvědomují i hlavní negativa – zdravotní problémy, jednostranné životní zaměření, problémové morální a společenské aspekty.

We were looking for an answer for a question “How do students of a technical university perceive sports” in a short survey. To answer this question we used Likert scale with 11 levels (-5 to +5). To evaluate pros and cons of recreational and professional sports more closely in terms of quality – method of analysing personal documents were used. Documents considered in this case were free answers and non-bounded opinions of students to this topic. CTU students perceive sports in a very positive manner. Average ranking of +3.15 on the scale. They expressed 1342 statements concerning recreational and professional sports. It’s 9.2 statements per student in average. There were 449 positive to 185 negative statements addressing recreational sports. Students clearly declared all of the main positive aspects of recreational sports. Independency, freedom and time flexibility, fun, relaxation and maintaining physical condition. They also outlined some major disadvantages as financial and time demands and injury probabilities. Students found 340 positive and 368 negative features of professional sports. Some of the positive features were described as development of moral qualities, highly maintained physical condition, the possibility of high financial incomes and social experience. They are also fully aware of the main drawbacks – health problems, one and only main life focus, problematic moral and social aspects.

Current perception of sports by university youth

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc14047812
003      
CZ-PrNML
005      
20190529072152.0
007      
ta
008      
140303s2012 xr f 000 0cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.5817/StS2012-2-11 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Valjent, Zdeněk, $d 1957- $7 pna2007397376 $u Ústav tělesné výchovy a sportu, ČVUT v Praze
245    10
$a Současné vnímání sportu vysokoškolskou mládeží / $c Zdeněk Valjent, Libor Flemr
246    31
$a Current perception of sports by university youth
504    __
$a Literatura
520    3_
$a V krátké studii jsme chtěli zjistit odpověď na otázku,,Jak vysokoškolští studenti technické univerzity vnímají sport”. K zodpovězení této otázky jsme použili jednak Likertovu škálu s 11bodovou stupnicí (-5 až +5), pro další bližší vnímání kladů a záporů rekreačního a vrcholového sportu pak i kvalitativní výzkum – metodu analýzy osobních dokumentů. Dokumentem v tomto případě se staly volné odpovědi a ničím neohraničené názory studentů k tomuto tématu. Studenti ČVUT vnímají pojem sportu velice kladně a to průměrem na škále + 3,15. Vyjádřili celkově 1342 stanovisek k rekreačnímu a vrcholovému sportu, což činí průměr 9,2 vyjádření na jednoho. Na adresu rekreačního sportu jich bylo celkově 449 kladných oproti 185 záporným. Studenti zde jasně vyjmenovali všechny hlavní klady rekreačního sportu – nezávislost, volnost a časovou flexibilitu, zábavu, relaxaci a udržení fyzické kondice; naznačili však i jeho největší nedostatky – finanční a časovou náročnost, možnost zranění. Na vrcholovém sportu našli 340 pozitivních proti 368 negativním znakům. Za klady studenti považují jeho přínosy pro rozvoj morálně– volních vlastností, vysokou kondiční připravenost, možnost vysokých finančních výdělků a také všechny kolektivní zážitky. Plně si však uvědomují i hlavní negativa – zdravotní problémy, jednostranné životní zaměření, problémové morální a společenské aspekty.
520    9_
$a We were looking for an answer for a question “How do students of a technical university perceive sports” in a short survey. To answer this question we used Likert scale with 11 levels (-5 to +5). To evaluate pros and cons of recreational and professional sports more closely in terms of quality – method of analysing personal documents were used. Documents considered in this case were free answers and non-bounded opinions of students to this topic. CTU students perceive sports in a very positive manner. Average ranking of +3.15 on the scale. They expressed 1342 statements concerning recreational and professional sports. It’s 9.2 statements per student in average. There were 449 positive to 185 negative statements addressing recreational sports. Students clearly declared all of the main positive aspects of recreational sports. Independency, freedom and time flexibility, fun, relaxation and maintaining physical condition. They also outlined some major disadvantages as financial and time demands and injury probabilities. Students found 340 positive and 368 negative features of professional sports. Some of the positive features were described as development of moral qualities, highly maintained physical condition, the possibility of high financial incomes and social experience. They are also fully aware of the main drawbacks – health problems, one and only main life focus, problematic moral and social aspects.
650    12
$a sporty $x ekonomika $x psychologie $x trendy $7 D013177
650    _2
$a sportovní výkon $x ekonomika $x psychologie $x trendy $7 D054874
650    _2
$a volnočasové aktivity $x ekonomika $x psychologie $7 D007899
650    12
$a studenti $7 D013334
650    12
$a mínění $x klasifikace $7 D007600
650    _2
$a mladý dospělý $7 D055815
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a rekreační sport
653    00
$a vrcholový sport
653    00
$a postoje
653    00
$a technická univerzita
700    1_
$a Flemr, Libor $7 mzk2008453159 $u Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze
773    0_
$t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 6, č. 2 (2012), s. 92-99 $w MED00173478
856    41
$u https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/7400/6943 $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2605 $c 866 $y 4 $z 0
990    __
$a 20140303054142 $b ABA008
991    __
$a 20190529072317 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1014820 $s 846362
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2012 $b 6 $c 2 $d 92-99 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $n Stud. Sport. $x MED00173478
LZP    __
$c NLK104 $d 20140321 $a NLK 2014-16/vt

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...