-
Something wrong with this record ?
Reprezentativní výzkum fandovství fotbalu a popularity pražských ligových klubů
[Analysis of the fans base and popularity of Prague league football teams]
Radek Tahal
Language Czech Country Czech Republic
- Keywords
- sportovní marketing, marketingový výzkum, reprezentativní šetření, pražské ligové fotbalové kluby, fotbalový fanoušek,
- MeSH
- Child MeSH
- Adult MeSH
- Soccer psychology MeSH
- Middle Aged MeSH
- Humans MeSH
- Marketing methods trends MeSH
- Judgment classification MeSH
- Adolescent MeSH
- Aged MeSH
- Statistics as Topic MeSH
- Age Distribution MeSH
- Cities MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Adult MeSH
- Middle Aged MeSH
- Humans MeSH
- Adolescent MeSH
- Male MeSH
- Aged MeSH
- Female MeSH
- Geographicals
- Czech Republic MeSH
- Cities MeSH
V posledních letech je patrné stále hlubší prolínání sportu a marketingu. Příkladem může být sponzoring profesionálních i amatérských sportovních soutěží, ale také marketingová komunikace s fanoušky sportovních klubů či prodej reklamních a upomínkových předmětů. Pro sport je z marketingového pohledu mimo jiné charakteristická dlouhodobá loajalita a přízeň fanoušků jednotlivých klubů. A právě tento rys je pro využití v marketingu velmi atraktivní. Tato studie si klade za cíl formou reprezentativního marketingového šetření provést analýzu fanouškovské základny pražských fotbalových ligových klubů. Nejprve se zjišťuje, jaké procento populace se o fotbal zajímá. Následně je tato část populace posuzována podle sociodemografických charakteristik. Hlavním výstupem pak je klasifikace pražských ligových fotbalových klubů podle procenta příznivců, kteří sledovaným klubům fandí. Analýze jsou podrobeny i otázky týkající se celoživotní loajality ke konkrétnímu fotbalovému klubu a dědičnosti fandovství klubu v rámci rodiny. Využití této studie se předpokládá v oblasti sportovního marketingu, zejména pro nastavení marketingové komunikace mezi fotbalovými kluby a jejich fanoušky a pro usnadnění designu aktivačních kampaní sponzorských firem.
In recent years, close interconnection between sports and marketing can be noticed. As an example we can mention sponsorship as well as targeting in connection with ticketing and merchandising. Sports disciplines and sports clubs are characterized by long time loyalty of their fans. This typical sports feature has become attractive for company marketers. This paper aims at analyzing the fans base of Prague league football teams. The method of representative marketing survey is applied to achieve this goal. First, the percentage of the Prague population that is interested in football is analyzed. Thereafter the indentified fans base is classified by socio-demographic characteristics. The key issue of the article is the percentage categorization of Prague population supporting each of the league clubs. Further on are also analyzed topics like lifelong loyalty to the club and heredity of the fandom. This study wants to bring practical results to professionals who are engaged in sports marketing, mainly in marketing communication and sponsorship.
Analysis of the fans base and popularity of Prague league football teams
References provided by Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc14047934
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190529073207.0
- 007
- ta
- 008
- 140304s2013 xr d f 000 0cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5817/StS2013-2-8 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Tahal, Radek $7 _AN077060 $u Fakulta podnikohospodářská VŠE v Praze
- 245 10
- $a Reprezentativní výzkum fandovství fotbalu a popularity pražských ligových klubů / $c Radek Tahal
- 246 31
- $a Analysis of the fans base and popularity of Prague league football teams
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a V posledních letech je patrné stále hlubší prolínání sportu a marketingu. Příkladem může být sponzoring profesionálních i amatérských sportovních soutěží, ale také marketingová komunikace s fanoušky sportovních klubů či prodej reklamních a upomínkových předmětů. Pro sport je z marketingového pohledu mimo jiné charakteristická dlouhodobá loajalita a přízeň fanoušků jednotlivých klubů. A právě tento rys je pro využití v marketingu velmi atraktivní. Tato studie si klade za cíl formou reprezentativního marketingového šetření provést analýzu fanouškovské základny pražských fotbalových ligových klubů. Nejprve se zjišťuje, jaké procento populace se o fotbal zajímá. Následně je tato část populace posuzována podle sociodemografických charakteristik. Hlavním výstupem pak je klasifikace pražských ligových fotbalových klubů podle procenta příznivců, kteří sledovaným klubům fandí. Analýze jsou podrobeny i otázky týkající se celoživotní loajality ke konkrétnímu fotbalovému klubu a dědičnosti fandovství klubu v rámci rodiny. Využití této studie se předpokládá v oblasti sportovního marketingu, zejména pro nastavení marketingové komunikace mezi fotbalovými kluby a jejich fanoušky a pro usnadnění designu aktivačních kampaní sponzorských firem.
- 520 9_
- $a In recent years, close interconnection between sports and marketing can be noticed. As an example we can mention sponsorship as well as targeting in connection with ticketing and merchandising. Sports disciplines and sports clubs are characterized by long time loyalty of their fans. This typical sports feature has become attractive for company marketers. This paper aims at analyzing the fans base of Prague league football teams. The method of representative marketing survey is applied to achieve this goal. First, the percentage of the Prague population that is interested in football is analyzed. Thereafter the indentified fans base is classified by socio-demographic characteristics. The key issue of the article is the percentage categorization of Prague population supporting each of the league clubs. Further on are also analyzed topics like lifelong loyalty to the club and heredity of the fandom. This study wants to bring practical results to professionals who are engaged in sports marketing, mainly in marketing communication and sponsorship.
- 650 _2
- $a fotbal $x psychologie $7 D012916
- 650 _2
- $a marketing $x metody $x trendy $7 D040541
- 650 _2
- $a věkové rozložení $7 D017677
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a mínění $x klasifikace $7 D007600
- 650 _2
- $a velkoměsta $7 D002947
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 650 _2
- $a senioři $7 D000368
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a lidé středního věku $7 D008875
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 653 00
- $a sportovní marketing
- 653 00
- $a marketingový výzkum
- 653 00
- $a reprezentativní šetření
- 653 00
- $a pražské ligové fotbalové kluby
- 653 00
- $a fotbalový fanoušek
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 7, č. 2 (2013), s. 69-77 $w MED00173478
- 856 41
- $u http://www.fsps.muni.cz/studiasportiva/archiv.html $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2605 $c 866 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20140303054142 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190529073333 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1014977 $s 846486
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2013 $b 7 $c 2 $d 69-77 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $n Stud. Sport. $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK104 $d 20140331 $a NLK 2014-16/vt