Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Reprezentativní výzkum fandovství fotbalu a popularity pražských ligových klubů
[Analysis of the fans base and popularity of Prague league football teams]

Radek Tahal

. 2013 ; 7 (2) : 69-77.

Language Czech Country Czech Republic

V posledních letech je patrné stále hlubší prolínání sportu a marketingu. Příkladem může být sponzoring profesionálních i amatérských sportovních soutěží, ale také marketingová komunikace s fanoušky sportovních klubů či prodej reklamních a upomínkových předmětů. Pro sport je z marketingového pohledu mimo jiné charakteristická dlouhodobá loajalita a přízeň fanoušků jednotlivých klubů. A právě tento rys je pro využití v marketingu velmi atraktivní. Tato studie si klade za cíl formou reprezentativního marketingového šetření provést analýzu fanouškovské základny pražských fotbalových ligových klubů. Nejprve se zjišťuje, jaké procento populace se o fotbal zajímá. Následně je tato část populace posuzována podle sociodemografických charakteristik. Hlavním výstupem pak je klasifikace pražských ligových fotbalových klubů podle procenta příznivců, kteří sledovaným klubům fandí. Analýze jsou podrobeny i otázky týkající se celoživotní loajality ke konkrétnímu fotbalovému klubu a dědičnosti fandovství klubu v rámci rodiny. Využití této studie se předpokládá v oblasti sportovního marketingu, zejména pro nastavení marketingové komunikace mezi fotbalovými kluby a jejich fanoušky a pro usnadnění designu aktivačních kampaní sponzorských firem.

In recent years, close interconnection between sports and marketing can be noticed. As an example we can mention sponsorship as well as targeting in connection with ticketing and merchandising. Sports disciplines and sports clubs are characterized by long time loyalty of their fans. This typical sports feature has become attractive for company marketers. This paper aims at analyzing the fans base of Prague league football teams. The method of representative marketing survey is applied to achieve this goal. First, the percentage of the Prague population that is interested in football is analyzed. Thereafter the indentified fans base is classified by socio-demographic characteristics. The key issue of the article is the percentage categorization of Prague population supporting each of the league clubs. Further on are also analyzed topics like lifelong loyalty to the club and heredity of the fandom. This study wants to bring practical results to professionals who are engaged in sports marketing, mainly in marketing communication and sponsorship.

Analysis of the fans base and popularity of Prague league football teams

References provided by Crossref.org

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc14047934
003      
CZ-PrNML
005      
20190529073207.0
007      
ta
008      
140304s2013 xr d f 000 0cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.5817/StS2013-2-8 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Tahal, Radek $7 _AN077060 $u Fakulta podnikohospodářská VŠE v Praze
245    10
$a Reprezentativní výzkum fandovství fotbalu a popularity pražských ligových klubů / $c Radek Tahal
246    31
$a Analysis of the fans base and popularity of Prague league football teams
504    __
$a Literatura
520    3_
$a V posledních letech je patrné stále hlubší prolínání sportu a marketingu. Příkladem může být sponzoring profesionálních i amatérských sportovních soutěží, ale také marketingová komunikace s fanoušky sportovních klubů či prodej reklamních a upomínkových předmětů. Pro sport je z marketingového pohledu mimo jiné charakteristická dlouhodobá loajalita a přízeň fanoušků jednotlivých klubů. A právě tento rys je pro využití v marketingu velmi atraktivní. Tato studie si klade za cíl formou reprezentativního marketingového šetření provést analýzu fanouškovské základny pražských fotbalových ligových klubů. Nejprve se zjišťuje, jaké procento populace se o fotbal zajímá. Následně je tato část populace posuzována podle sociodemografických charakteristik. Hlavním výstupem pak je klasifikace pražských ligových fotbalových klubů podle procenta příznivců, kteří sledovaným klubům fandí. Analýze jsou podrobeny i otázky týkající se celoživotní loajality ke konkrétnímu fotbalovému klubu a dědičnosti fandovství klubu v rámci rodiny. Využití této studie se předpokládá v oblasti sportovního marketingu, zejména pro nastavení marketingové komunikace mezi fotbalovými kluby a jejich fanoušky a pro usnadnění designu aktivačních kampaní sponzorských firem.
520    9_
$a In recent years, close interconnection between sports and marketing can be noticed. As an example we can mention sponsorship as well as targeting in connection with ticketing and merchandising. Sports disciplines and sports clubs are characterized by long time loyalty of their fans. This typical sports feature has become attractive for company marketers. This paper aims at analyzing the fans base of Prague league football teams. The method of representative marketing survey is applied to achieve this goal. First, the percentage of the Prague population that is interested in football is analyzed. Thereafter the indentified fans base is classified by socio-demographic characteristics. The key issue of the article is the percentage categorization of Prague population supporting each of the league clubs. Further on are also analyzed topics like lifelong loyalty to the club and heredity of the fandom. This study wants to bring practical results to professionals who are engaged in sports marketing, mainly in marketing communication and sponsorship.
650    _2
$a fotbal $x psychologie $7 D012916
650    _2
$a marketing $x metody $x trendy $7 D040541
650    _2
$a věkové rozložení $7 D017677
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a mínění $x klasifikace $7 D007600
650    _2
$a velkoměsta $7 D002947
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a dospělí $7 D000328
650    _2
$a senioři $7 D000368
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a lidé středního věku $7 D008875
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
653    00
$a sportovní marketing
653    00
$a marketingový výzkum
653    00
$a reprezentativní šetření
653    00
$a pražské ligové fotbalové kluby
653    00
$a fotbalový fanoušek
773    0_
$t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 7, č. 2 (2013), s. 69-77 $w MED00173478
856    41
$u http://www.fsps.muni.cz/studiasportiva/archiv.html $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2605 $c 866 $y 4 $z 0
990    __
$a 20140303054142 $b ABA008
991    __
$a 20190529073333 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1014977 $s 846486
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2013 $b 7 $c 2 $d 69-77 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $n Stud. Sport. $x MED00173478
LZP    __
$c NLK104 $d 20140331 $a NLK 2014-16/vt

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...