-
Something wrong with this record ?
Projevy specifických poruch učení u dítěte s vývojovou dysfázií
[Manifestation of specific learning disability in the pupil with specific language impairment]
Veronika Uhrová
Language Czech Country Czech Republic
Document type Case Reports
- MeSH
- Child MeSH
- Language Tests MeSH
- Humans MeSH
- Learning Disabilities * diagnosis complications therapy MeSH
- Speech Therapy methods MeSH
- Treatment Outcome MeSH
- Language Development MeSH
- Developmental Disabilities * diagnosis complications therapy MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
- Male MeSH
- Publication type
- Case Reports MeSH
Příspěvek se zabývá problematikou koexistence vývojové dysfázie a specifických poruch učení a jejich projevy u dítěte během jeho vývoje. Zahrnuje teoretické prameny i výzkumná šetření v této oblasti. Byla vybrána případová studie chlapce v mladším školním věku, který dlouhodobě navštěvuje pracoviště klinické logopedie s přetrvávajícími symptomy vývojové dysfázie. Mezi ně patří dysgramatismy, narušení artikulace, zrakoprostorové a jemněmotorické deficity včetně orofaciální dyspraxie. Tyto obtíže se propagují také do specifické poruchy učení - dysgrafie. Přidružují se narušení v sociální oblasti a schopnosti navazovat odpovídající komunikaci.
The article deals with issues of coexistence specific language impairment and specific learning disabilities and their manifestation at the school age. It includes theoretical resources and researches of this issue. Therefore, was selected a case study of young school-age boy who has been visiting clinical speech therapy for a long term with persistent specific language impairment symptoms. It contains disturbed grammar, articulation, visually-spacial and fine-motor skills including orofacial dyspractic. These impairments are associated in specific learning disability - dysgraphy. Social and establish communication skills are disturbed too.
Manifestation of specific learning disability in the pupil with specific language impairment
References provided by Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc21004281
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210623105310.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 210210s2019 xr c f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36833/lkl.2019.004 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Uhrová, Veronika $u Oddělení ORL, Fakultní nemocnice Brno, Brno; Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno $7 xx0259474
- 245 10
- $a Projevy specifických poruch učení u dítěte s vývojovou dysfázií / $c Veronika Uhrová
- 246 31
- $a Manifestation of specific learning disability in the pupil with specific language impairment
- 520 3_
- $a Příspěvek se zabývá problematikou koexistence vývojové dysfázie a specifických poruch učení a jejich projevy u dítěte během jeho vývoje. Zahrnuje teoretické prameny i výzkumná šetření v této oblasti. Byla vybrána případová studie chlapce v mladším školním věku, který dlouhodobě navštěvuje pracoviště klinické logopedie s přetrvávajícími symptomy vývojové dysfázie. Mezi ně patří dysgramatismy, narušení artikulace, zrakoprostorové a jemněmotorické deficity včetně orofaciální dyspraxie. Tyto obtíže se propagují také do specifické poruchy učení - dysgrafie. Přidružují se narušení v sociální oblasti a schopnosti navazovat odpovídající komunikaci.
- 520 9_
- $a The article deals with issues of coexistence specific language impairment and specific learning disabilities and their manifestation at the school age. It includes theoretical resources and researches of this issue. Therefore, was selected a case study of young school-age boy who has been visiting clinical speech therapy for a long term with persistent specific language impairment symptoms. It contains disturbed grammar, articulation, visually-spacial and fine-motor skills including orofacial dyspractic. These impairments are associated in specific learning disability - dysgraphy. Social and establish communication skills are disturbed too.
- 650 12
- $a vývojové poruchy u dětí $x diagnóza $x komplikace $x terapie $7 D002658
- 650 12
- $a poruchy učení $x diagnóza $x komplikace $x terapie $7 D007859
- 650 _2
- $a řečová terapie $x metody $7 D013070
- 650 _2
- $a vývoj řeči $7 D007804
- 650 _2
- $a jazykové testy $7 D007807
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a výsledek terapie $7 D016896
- 655 _2
- $a kazuistiky $7 D002363
- 773 0_
- $t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 3, č. 1 (2019), s. 13-17 $w MED00206074
- 856 41
- $u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-201901-0004_manifestation-of-specific-learning-disability-in-the-pupil-with-specific-language-impairment.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20210210 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210623105307 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1620386 $s 1124595
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2019 $b 3 $c 1 $d 13-17 $e 20190330 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
- LZP __
- $c NLK193 $d 20210623 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20210210