Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Projevy specifických poruch učení u dítěte s vývojovou dysfázií
[Manifestation of specific learning disability in the pupil with specific language impairment]

Veronika Uhrová

. 2019 ; 3 (1) : 13-17. [pub] 20190330

Language Czech Country Czech Republic

Document type Case Reports

Příspěvek se zabývá problematikou koexistence vývojové dysfázie a specifických poruch učení a jejich projevy u dítěte během jeho vývoje. Zahrnuje teoretické prameny i výzkumná šetření v této oblasti. Byla vybrána případová studie chlapce v mladším školním věku, který dlouhodobě navštěvuje pracoviště klinické logopedie s přetrvávajícími symptomy vývojové dysfázie. Mezi ně patří dysgramatismy, narušení artikulace, zrakoprostorové a jemněmotorické deficity včetně orofaciální dyspraxie. Tyto obtíže se propagují také do specifické poruchy učení - dysgrafie. Přidružují se narušení v sociální oblasti a schopnosti navazovat odpovídající komunikaci.

The article deals with issues of coexistence specific language impairment and specific learning disabilities and their manifestation at the school age. It includes theoretical resources and researches of this issue. Therefore, was selected a case study of young school-age boy who has been visiting clinical speech therapy for a long term with persistent specific language impairment symptoms. It contains disturbed grammar, articulation, visually-spacial and fine-motor skills including orofacial dyspractic. These impairments are associated in specific learning disability - dysgraphy. Social and establish communication skills are disturbed too.

Manifestation of specific learning disability in the pupil with specific language impairment

References provided by Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc21004281
003      
CZ-PrNML
005      
20210623105310.0
007      
cr|cn|
008      
210210s2019 xr c f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.36833/lkl.2019.004 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Uhrová, Veronika $u Oddělení ORL, Fakultní nemocnice Brno, Brno; Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno $7 xx0259474
245    10
$a Projevy specifických poruch učení u dítěte s vývojovou dysfázií / $c Veronika Uhrová
246    31
$a Manifestation of specific learning disability in the pupil with specific language impairment
520    3_
$a Příspěvek se zabývá problematikou koexistence vývojové dysfázie a specifických poruch učení a jejich projevy u dítěte během jeho vývoje. Zahrnuje teoretické prameny i výzkumná šetření v této oblasti. Byla vybrána případová studie chlapce v mladším školním věku, který dlouhodobě navštěvuje pracoviště klinické logopedie s přetrvávajícími symptomy vývojové dysfázie. Mezi ně patří dysgramatismy, narušení artikulace, zrakoprostorové a jemněmotorické deficity včetně orofaciální dyspraxie. Tyto obtíže se propagují také do specifické poruchy učení - dysgrafie. Přidružují se narušení v sociální oblasti a schopnosti navazovat odpovídající komunikaci.
520    9_
$a The article deals with issues of coexistence specific language impairment and specific learning disabilities and their manifestation at the school age. It includes theoretical resources and researches of this issue. Therefore, was selected a case study of young school-age boy who has been visiting clinical speech therapy for a long term with persistent specific language impairment symptoms. It contains disturbed grammar, articulation, visually-spacial and fine-motor skills including orofacial dyspractic. These impairments are associated in specific learning disability - dysgraphy. Social and establish communication skills are disturbed too.
650    12
$a vývojové poruchy u dětí $x diagnóza $x komplikace $x terapie $7 D002658
650    12
$a poruchy učení $x diagnóza $x komplikace $x terapie $7 D007859
650    _2
$a řečová terapie $x metody $7 D013070
650    _2
$a vývoj řeči $7 D007804
650    _2
$a jazykové testy $7 D007807
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a výsledek terapie $7 D016896
655    _2
$a kazuistiky $7 D002363
773    0_
$t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 3, č. 1 (2019), s. 13-17 $w MED00206074
856    41
$u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-201901-0004_manifestation-of-specific-learning-disability-in-the-pupil-with-specific-language-impairment.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y p $z 0
990    __
$a 20210210 $b ABA008
991    __
$a 20210623105307 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1620386 $s 1124595
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2019 $b 3 $c 1 $d 13-17 $e 20190330 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
LZP    __
$c NLK193 $d 20210623 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20210210

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...