Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Vývoj sebeobrazu u dětí s vývojovou dysfázií
[Self development in children with specific language impairment]

Barbora Richtrová

. 2019 ; 3 (1) : 29-35. [pub] 20190330

Language Czech Country Czech Republic

Hlavním cílem příspěvku je uvedení do problematiky vývoje sebeobrazu (Self) u dětí s vývojovou dysfázií. Abychom lépe pochopili emoční prožívání a modifikace kontaktu ve vývoji Self u dětí, které jsou limitovány aberantním neurobiologickým zráním, uvádíme i stručný teoretický základ vývojových teorií a attachmentu. Pokud v klinicko-logopedické praxi chceme maximalizovat efektivitu terapeutického působení, je nasnadě pohlížet a reagovat na dítě jako na celostní bytost, která má vlastní prožívání, uvědomování, potřeby a patří do konkrétního rodinného systému. Podpoříme tím interpersonální vztahování, pocit bezpečí a sebeuvědomování. Kvalitním kontaktem dítě-terapeut můžeme nejen zvýšit motivovanost dítěte pro vzájemnou spolupráci, ale také stimulovat seberegulaci a přiměřeně zdravý vývoj Self.

The contribution introduces into the self-image (Self) development in children with specific language impairment. A brief survey of the developmental theories and attachment theory is also provided in order to understand better the emotional experience and contact modification in the Self development in children that are limited by aberrant neurobiological maturing. If one aims at maximizing an effect of clinical speech therapy, it is natural to perceive and reflect a child as a holistic personality with its own experience, needs etc. and belongs to a given family system. Such approach supports interpersonal relationship, feeling of safety and self-awareness. Good contact between a child and a speech therapist may increase not only child's motivation for mutual collaboration, but also stimulate self-regulation mechanism and proportionately health development of Self.

Self development in children with specific language impairment

References provided by Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc21004285
003      
CZ-PrNML
005      
20210623121111.0
007      
cr|cn|
008      
210210s2019 xr c f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.36833/lkl.2019.007 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Richtrová, Barbora, $u Centrum sociálních služeb Hvozdy, o. p. s., Masečín 119, Štěchovice; 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy, Praha 2 $d 1981- $7 hka2014821949
245    10
$a Vývoj sebeobrazu u dětí s vývojovou dysfázií / $c Barbora Richtrová
246    31
$a Self development in children with specific language impairment
520    3_
$a Hlavním cílem příspěvku je uvedení do problematiky vývoje sebeobrazu (Self) u dětí s vývojovou dysfázií. Abychom lépe pochopili emoční prožívání a modifikace kontaktu ve vývoji Self u dětí, které jsou limitovány aberantním neurobiologickým zráním, uvádíme i stručný teoretický základ vývojových teorií a attachmentu. Pokud v klinicko-logopedické praxi chceme maximalizovat efektivitu terapeutického působení, je nasnadě pohlížet a reagovat na dítě jako na celostní bytost, která má vlastní prožívání, uvědomování, potřeby a patří do konkrétního rodinného systému. Podpoříme tím interpersonální vztahování, pocit bezpečí a sebeuvědomování. Kvalitním kontaktem dítě-terapeut můžeme nejen zvýšit motivovanost dítěte pro vzájemnou spolupráci, ale také stimulovat seberegulaci a přiměřeně zdravý vývoj Self.
520    9_
$a The contribution introduces into the self-image (Self) development in children with specific language impairment. A brief survey of the developmental theories and attachment theory is also provided in order to understand better the emotional experience and contact modification in the Self development in children that are limited by aberrant neurobiological maturing. If one aims at maximizing an effect of clinical speech therapy, it is natural to perceive and reflect a child as a holistic personality with its own experience, needs etc. and belongs to a given family system. Such approach supports interpersonal relationship, feeling of safety and self-awareness. Good contact between a child and a speech therapist may increase not only child's motivation for mutual collaboration, but also stimulate self-regulation mechanism and proportionately health development of Self.
650    12
$a vývojové poruchy řeči $x komplikace $x psychologie $7 D007805
650    12
$a sebepojetí $7 D012649
650    _2
$a rozvoj osobnosti $7 D010553
650    _2
$a připoutání k objektu $7 D009769
650    _2
$a obranné mechanismy $7 D003674
650    _2
$a projekce $7 D011385
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a předškolní dítě $7 D002675
773    0_
$t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 3, č. 1 (2019), s. 29-35 $w MED00206074
856    41
$u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-201901-0007_self-development-in-children-with-specific-language-impairment.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y p $z 0
990    __
$a 20210210 $b ABA008
991    __
$a 20210623121110 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1620390 $s 1124599
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2019 $b 3 $c 1 $d 29-35 $e 20190330 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
LZP    __
$c NLK193 $d 20210623 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20210210

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...