-
Something wrong with this record ?
Vývoj sebeobrazu u dětí s vývojovou dysfázií
[Self development in children with specific language impairment]
Barbora Richtrová
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Humans MeSH
- Defense Mechanisms MeSH
- Child, Preschool MeSH
- Object Attachment MeSH
- Projection MeSH
- Personality Development MeSH
- Self Concept * MeSH
- Language Development Disorders * complications psychology MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
- Child, Preschool MeSH
Hlavním cílem příspěvku je uvedení do problematiky vývoje sebeobrazu (Self) u dětí s vývojovou dysfázií. Abychom lépe pochopili emoční prožívání a modifikace kontaktu ve vývoji Self u dětí, které jsou limitovány aberantním neurobiologickým zráním, uvádíme i stručný teoretický základ vývojových teorií a attachmentu. Pokud v klinicko-logopedické praxi chceme maximalizovat efektivitu terapeutického působení, je nasnadě pohlížet a reagovat na dítě jako na celostní bytost, která má vlastní prožívání, uvědomování, potřeby a patří do konkrétního rodinného systému. Podpoříme tím interpersonální vztahování, pocit bezpečí a sebeuvědomování. Kvalitním kontaktem dítě-terapeut můžeme nejen zvýšit motivovanost dítěte pro vzájemnou spolupráci, ale také stimulovat seberegulaci a přiměřeně zdravý vývoj Self.
The contribution introduces into the self-image (Self) development in children with specific language impairment. A brief survey of the developmental theories and attachment theory is also provided in order to understand better the emotional experience and contact modification in the Self development in children that are limited by aberrant neurobiological maturing. If one aims at maximizing an effect of clinical speech therapy, it is natural to perceive and reflect a child as a holistic personality with its own experience, needs etc. and belongs to a given family system. Such approach supports interpersonal relationship, feeling of safety and self-awareness. Good contact between a child and a speech therapist may increase not only child's motivation for mutual collaboration, but also stimulate self-regulation mechanism and proportionately health development of Self.
1 lékařská fakulta Univerzity Karlovy Praha
Centrum sociálních služeb Hvozdy o p s Masečín 119 Štěchovice
Self development in children with specific language impairment
References provided by Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc21004285
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210623121111.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 210210s2019 xr c f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36833/lkl.2019.007 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Richtrová, Barbora, $u Centrum sociálních služeb Hvozdy, o. p. s., Masečín 119, Štěchovice; 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy, Praha 2 $d 1981- $7 hka2014821949
- 245 10
- $a Vývoj sebeobrazu u dětí s vývojovou dysfázií / $c Barbora Richtrová
- 246 31
- $a Self development in children with specific language impairment
- 520 3_
- $a Hlavním cílem příspěvku je uvedení do problematiky vývoje sebeobrazu (Self) u dětí s vývojovou dysfázií. Abychom lépe pochopili emoční prožívání a modifikace kontaktu ve vývoji Self u dětí, které jsou limitovány aberantním neurobiologickým zráním, uvádíme i stručný teoretický základ vývojových teorií a attachmentu. Pokud v klinicko-logopedické praxi chceme maximalizovat efektivitu terapeutického působení, je nasnadě pohlížet a reagovat na dítě jako na celostní bytost, která má vlastní prožívání, uvědomování, potřeby a patří do konkrétního rodinného systému. Podpoříme tím interpersonální vztahování, pocit bezpečí a sebeuvědomování. Kvalitním kontaktem dítě-terapeut můžeme nejen zvýšit motivovanost dítěte pro vzájemnou spolupráci, ale také stimulovat seberegulaci a přiměřeně zdravý vývoj Self.
- 520 9_
- $a The contribution introduces into the self-image (Self) development in children with specific language impairment. A brief survey of the developmental theories and attachment theory is also provided in order to understand better the emotional experience and contact modification in the Self development in children that are limited by aberrant neurobiological maturing. If one aims at maximizing an effect of clinical speech therapy, it is natural to perceive and reflect a child as a holistic personality with its own experience, needs etc. and belongs to a given family system. Such approach supports interpersonal relationship, feeling of safety and self-awareness. Good contact between a child and a speech therapist may increase not only child's motivation for mutual collaboration, but also stimulate self-regulation mechanism and proportionately health development of Self.
- 650 12
- $a vývojové poruchy řeči $x komplikace $x psychologie $7 D007805
- 650 12
- $a sebepojetí $7 D012649
- 650 _2
- $a rozvoj osobnosti $7 D010553
- 650 _2
- $a připoutání k objektu $7 D009769
- 650 _2
- $a obranné mechanismy $7 D003674
- 650 _2
- $a projekce $7 D011385
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a předškolní dítě $7 D002675
- 773 0_
- $t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 3, č. 1 (2019), s. 29-35 $w MED00206074
- 856 41
- $u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-201901-0007_self-development-in-children-with-specific-language-impairment.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20210210 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210623121110 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1620390 $s 1124599
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2019 $b 3 $c 1 $d 29-35 $e 20190330 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
- LZP __
- $c NLK193 $d 20210623 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20210210