-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Poradenské služby ve školní praxi
[Advisory services in school practice]
Zdeněk Slomek, Vladimír Ira
Jazyk čeština, angličtina Země Česko
NLK
ProQuest Central
od 2005-01-01
Nursing & Allied Health Database (ProQuest)
od 2005-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2005
- MeSH
- dítě MeSH
- pedagogická psychologie metody organizace a řízení zákonodárství a právo MeSH
- poradenství pro děti MeSH
- postižené děti psychologie výchova MeSH
- speciální vzdělávání MeSH
- vývojové poruchy u dětí terapie MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
Mezi školská poradenská zařízení patří pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra. Obsahem nabízených a realizovaných služeb je snaha přispívat k vytváření potřebných podmínek pro zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dětí, naplňování jejich vzdělávacích potřeb, hledání forem a způsobů integrace žáků se zdravotním postižením apod. Nedílnou součástí je i přímá metodická pomoc školám a školským zařízením a zcela samozřejmě pak rodičovské veřejnosti. Cílem příspěvku je podat souhrnnou informaci o systému a možnostech v poskytování speciálně pedagogického a psychologického servisu, z pohledu užité metody dát vhodnou míru orientace jak školským pracovníkům, tak především rodičům dětí s určitým typem postižení. Koncepce materiálu vychází z analytického pohledu na terénní situaci, je přibližován náhled na obsahovou stránku odborného přístupu k řešení přímé pomoci dětem, standardní i specificky pojatá doporučení dokreslují kroky ve smyslu provázanosti speciální péče apod. Výčet specifik se prezentuje nejen u zařízení institucionálního charakteru, ale objasňuje i úlohu výchovného poradce ve škole, speciálního pedagoga či školního psychologa. Citace příslušných právních náležitostí umožňuje zájemcům věcnou orientaci.
School advisory facilities include pedagogical-psychological advisory bureaus and special pedagogical centres. The scope of the offered and implemented services are attempts to contribute to providing conditions necessary for healthy physical, mental and social development of children, fulfilling their educational needs, searching for forms and methods of integration of pupils with health handicaps, etc. An integral part is also a direct help provided for schools and school facilities and of course for the parent public. The purpose of the present work is to offer summarized information on the system and possibilities in providing special pedagogical and psychological services, and to provide a certain orientation for personnel of schools and particularly for parents of children with certain types of handicaps. The concept of the material is based on an expert approach to the solution of direct help provided for children, and standard and specific recommendations refine the description of steps in direction of interconnections within the scope of the social care, etc. A list of specific features is presented not only in association with facilities of institutional nature; it also elucidates the role of advisors in schools, special pedagogues or school psychologists. References to relevant legal particulars facilitate the orientation in the problems discussed.
Advisory services in school practice
Poradenské služby ve školní praxi = Advisory services in school practice /
Advisory services in school practice /
Citace poskytuje Crossref.org
Lit. 1
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc07003718
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20170301105247.0
- 008
- 070405s2006 xr u cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.32725/kont.2006.053 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $a eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Slomek, Zdeněk $4 aut
- 245 10
- $a Poradenské služby ve školní praxi = $b Advisory services in school practice / $c Zdeněk Slomek, Vladimír Ira
- 246 11
- $a Advisory services in school practice
- 314 __
- $a Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, Katedra speciální a sociální pedagogiky, České Budějovice, CZ
- 504 __
- $a Lit. 1
- 520 3_
- $a Mezi školská poradenská zařízení patří pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra. Obsahem nabízených a realizovaných služeb je snaha přispívat k vytváření potřebných podmínek pro zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dětí, naplňování jejich vzdělávacích potřeb, hledání forem a způsobů integrace žáků se zdravotním postižením apod. Nedílnou součástí je i přímá metodická pomoc školám a školským zařízením a zcela samozřejmě pak rodičovské veřejnosti. Cílem příspěvku je podat souhrnnou informaci o systému a možnostech v poskytování speciálně pedagogického a psychologického servisu, z pohledu užité metody dát vhodnou míru orientace jak školským pracovníkům, tak především rodičům dětí s určitým typem postižení. Koncepce materiálu vychází z analytického pohledu na terénní situaci, je přibližován náhled na obsahovou stránku odborného přístupu k řešení přímé pomoci dětem, standardní i specificky pojatá doporučení dokreslují kroky ve smyslu provázanosti speciální péče apod. Výčet specifik se prezentuje nejen u zařízení institucionálního charakteru, ale objasňuje i úlohu výchovného poradce ve škole, speciálního pedagoga či školního psychologa. Citace příslušných právních náležitostí umožňuje zájemcům věcnou orientaci.
- 520 9_
- $a School advisory facilities include pedagogical-psychological advisory bureaus and special pedagogical centres. The scope of the offered and implemented services are attempts to contribute to providing conditions necessary for healthy physical, mental and social development of children, fulfilling their educational needs, searching for forms and methods of integration of pupils with health handicaps, etc. An integral part is also a direct help provided for schools and school facilities and of course for the parent public. The purpose of the present work is to offer summarized information on the system and possibilities in providing special pedagogical and psychological services, and to provide a certain orientation for personnel of schools and particularly for parents of children with certain types of handicaps. The concept of the material is based on an expert approach to the solution of direct help provided for children, and standard and specific recommendations refine the description of steps in direction of interconnections within the scope of the social care, etc. A list of specific features is presented not only in association with facilities of institutional nature; it also elucidates the role of advisors in schools, special pedagogues or school psychologists. References to relevant legal particulars facilitate the orientation in the problems discussed.
- 650 _2
- $a pedagogická psychologie $x metody $x organizace a řízení $x zákonodárství a právo $7 D011588
- 650 _2
- $a vývojové poruchy u dětí $x terapie $7 D002658
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a poradenství pro děti $7 D002660
- 650 _2
- $a postižené děti $x psychologie $x výchova $7 D019988
- 650 _2
- $a speciální vzdělávání $7 D004519
- 700 1_
- $a Ira, Vladimír $4 aut
- 773 0_
- $w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 8, č. 2 (2006), s. 335-339 $x 1212-4117
- 856 41
- $u https://kont.zsf.jcu.cz/pdfs/knt/2006/02/20.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20070419 $b ABA008
- 991 __
- $a 20170301105451 $b ABA008
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2006 $b Roč. 8 $c č. 2 $d s. 335-339 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
- LZP __
- $b přidání abstraktu