Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Poradenské služby ve školní praxi
[Advisory services in school practice]

Zdeněk Slomek, Vladimír Ira

. 2006 ; Roč. 8 (č. 2) : s. 335-339.

Jazyk čeština, angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc07003718

Mezi školská poradenská zařízení patří pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra. Obsahem nabízených a realizovaných služeb je snaha přispívat k vytváření potřebných podmínek pro zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dětí, naplňování jejich vzdělávacích potřeb, hledání forem a způsobů integrace žáků se zdravotním postižením apod. Nedílnou součástí je i přímá metodická pomoc školám a školským zařízením a zcela samozřejmě pak rodičovské veřejnosti. Cílem příspěvku je podat souhrnnou informaci o systému a možnostech v poskytování speciálně pedagogického a psychologického servisu, z pohledu užité metody dát vhodnou míru orientace jak školským pracovníkům, tak především rodičům dětí s určitým typem postižení. Koncepce materiálu vychází z analytického pohledu na terénní situaci, je přibližován náhled na obsahovou stránku odborného přístupu k řešení přímé pomoci dětem, standardní i specificky pojatá doporučení dokreslují kroky ve smyslu provázanosti speciální péče apod. Výčet specifik se prezentuje nejen u zařízení institucionálního charakteru, ale objasňuje i úlohu výchovného poradce ve škole, speciálního pedagoga či školního psychologa. Citace příslušných právních náležitostí umožňuje zájemcům věcnou orientaci.

School advisory facilities include pedagogical-psychological advisory bureaus and special pedagogical centres. The scope of the offered and implemented services are attempts to contribute to providing conditions necessary for healthy physical, mental and social development of children, fulfilling their educational needs, searching for forms and methods of integration of pupils with health handicaps, etc. An integral part is also a direct help provided for schools and school facilities and of course for the parent public. The purpose of the present work is to offer summarized information on the system and possibilities in providing special pedagogical and psychological services, and to provide a certain orientation for personnel of schools and particularly for parents of children with certain types of handicaps. The concept of the material is based on an expert approach to the solution of direct help provided for children, and standard and specific recommendations refine the description of steps in direction of interconnections within the scope of the social care, etc. A list of specific features is presented not only in association with facilities of institutional nature; it also elucidates the role of advisors in schools, special pedagogues or school psychologists. References to relevant legal particulars facilitate the orientation in the problems discussed.

Advisory services in school practice

Poradenské služby ve školní praxi = Advisory services in school practice /

Advisory services in school practice /

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Lit. 1

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc07003718
003      
CZ-PrNML
005      
20170301105247.0
008      
070405s2006 xr u cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2006.053 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $a eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Slomek, Zdeněk $4 aut
245    10
$a Poradenské služby ve školní praxi = $b Advisory services in school practice / $c Zdeněk Slomek, Vladimír Ira
246    11
$a Advisory services in school practice
314    __
$a Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, Katedra speciální a sociální pedagogiky, České Budějovice, CZ
504    __
$a Lit. 1
520    3_
$a Mezi školská poradenská zařízení patří pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra. Obsahem nabízených a realizovaných služeb je snaha přispívat k vytváření potřebných podmínek pro zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dětí, naplňování jejich vzdělávacích potřeb, hledání forem a způsobů integrace žáků se zdravotním postižením apod. Nedílnou součástí je i přímá metodická pomoc školám a školským zařízením a zcela samozřejmě pak rodičovské veřejnosti. Cílem příspěvku je podat souhrnnou informaci o systému a možnostech v poskytování speciálně pedagogického a psychologického servisu, z pohledu užité metody dát vhodnou míru orientace jak školským pracovníkům, tak především rodičům dětí s určitým typem postižení. Koncepce materiálu vychází z analytického pohledu na terénní situaci, je přibližován náhled na obsahovou stránku odborného přístupu k řešení přímé pomoci dětem, standardní i specificky pojatá doporučení dokreslují kroky ve smyslu provázanosti speciální péče apod. Výčet specifik se prezentuje nejen u zařízení institucionálního charakteru, ale objasňuje i úlohu výchovného poradce ve škole, speciálního pedagoga či školního psychologa. Citace příslušných právních náležitostí umožňuje zájemcům věcnou orientaci.
520    9_
$a School advisory facilities include pedagogical-psychological advisory bureaus and special pedagogical centres. The scope of the offered and implemented services are attempts to contribute to providing conditions necessary for healthy physical, mental and social development of children, fulfilling their educational needs, searching for forms and methods of integration of pupils with health handicaps, etc. An integral part is also a direct help provided for schools and school facilities and of course for the parent public. The purpose of the present work is to offer summarized information on the system and possibilities in providing special pedagogical and psychological services, and to provide a certain orientation for personnel of schools and particularly for parents of children with certain types of handicaps. The concept of the material is based on an expert approach to the solution of direct help provided for children, and standard and specific recommendations refine the description of steps in direction of interconnections within the scope of the social care, etc. A list of specific features is presented not only in association with facilities of institutional nature; it also elucidates the role of advisors in schools, special pedagogues or school psychologists. References to relevant legal particulars facilitate the orientation in the problems discussed.
650    _2
$a pedagogická psychologie $x metody $x organizace a řízení $x zákonodárství a právo $7 D011588
650    _2
$a vývojové poruchy u dětí $x terapie $7 D002658
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a poradenství pro děti $7 D002660
650    _2
$a postižené děti $x psychologie $x výchova $7 D019988
650    _2
$a speciální vzdělávání $7 D004519
700    1_
$a Ira, Vladimír $4 aut
773    0_
$w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 8, č. 2 (2006), s. 335-339 $x 1212-4117
856    41
$u https://kont.zsf.jcu.cz/pdfs/knt/2006/02/20.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y 0 $z 0
990    __
$a 20070419 $b ABA008
991    __
$a 20170301105451 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2006 $b Roč. 8 $c č. 2 $d s. 335-339 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$b přidání abstraktu

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...