Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Od tréninku paměti k tréninku plasticity

Marek Preiss, Miroslava Benešová

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu přehledy

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc10032733

Práce porovnává trénink paměti, reprezentovaný studií ACTIVE (Willis et al, 2006), s tréninkem plasticity, představovaným studií vlPACT (Smith et al., 2009). Výsledky studií tréninku plasticity nenaznačují, že by efekt byl výrazněji vyšší než u tréninku paměti. I prostřední efekt tréninku paměti i plasticity lze označit jako klinicky významný, obě intervence (trénink paměťových strategií i trénink zlepšení procesů spojených se sluchem) mohou vést k podobným výsledkům.

The objective of this study is to compare memory training represented by the study ACTIVE (Willis et al., 2006) with plasticity training represented by the study IMPACT (Smith et al., 2009). The results of the plasticity training study do not indicate the training effect to be significantly higher than that of the memory training. Immediate effect of both memory and plasticity training can be marked as clinically significant; both interventions (memory strategies training and processes involved in audition improvement training) can lead to similar results.

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc10032733
003      
CZ-PrNML
005      
20160707094442.0
008      
101123s2010 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Preiss, Marek, $d 1967- $7 mzk2002142240
245    10
$a Od tréninku paměti k tréninku plasticity / $c Marek Preiss, Miroslava Benešová
314    __
$a Psychiatrické centrum, Praha
520    3_
$a Práce porovnává trénink paměti, reprezentovaný studií ACTIVE (Willis et al, 2006), s tréninkem plasticity, představovaným studií vlPACT (Smith et al., 2009). Výsledky studií tréninku plasticity nenaznačují, že by efekt byl výrazněji vyšší než u tréninku paměti. I prostřední efekt tréninku paměti i plasticity lze označit jako klinicky významný, obě intervence (trénink paměťových strategií i trénink zlepšení procesů spojených se sluchem) mohou vést k podobným výsledkům.
520    9_
$a The objective of this study is to compare memory training represented by the study ACTIVE (Willis et al., 2006) with plasticity training represented by the study IMPACT (Smith et al., 2009). The results of the plasticity training study do not indicate the training effect to be significantly higher than that of the memory training. Immediate effect of both memory and plasticity training can be marked as clinically significant; both interventions (memory strategies training and processes involved in audition improvement training) can lead to similar results.
650    _2
$a poruchy paměti $x rehabilitace $7 D008569
650    _2
$a verbální učení $x fyziologie $x klasifikace $7 D014706
650    _2
$a neuropsychologické testy $x statistika a číselné údaje $7 D009483
650    _2
$a činnosti denního života $x klasifikace $x psychologie $7 D000203
650    _2
$a kognitivně behaviorální terapie $x metody $7 D015928
650    _2
$a randomizované kontrolované studie jako téma $x využití $7 D016032
650    _2
$a neuroplasticita $x fyziologie $7 D009473
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a senioři $7 D000368
650    _2
$a výsledek terapie $7 D016896
650    _2
$a financování organizované $7 D005381
653    00
$a studie IMPACT
653    00
$a studie ACTIVE
653    00
$a efektivita
655    _2
$a přehledy $7 D016454
700    1_
$a Benešová, Miroslava. $7 js20071123001
773    0_
$w MED00011067 $t Psychiatrie $g Roč. 14, č. 3 (2010), s. 121-125 $x 1211-7579
856    41
$u http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2010/03/04_preiss_3_2010.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2070 $c 6903 a $y 7 $z 0
990    __
$a 20101123061622 $b ABA008
991    __
$a 20160707094639 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 820945 $s 686356
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2010 $b 14 $c 3 $m Psychiatrie (Praha, Print) $x MED00011067 $d 121-125
LZP    __
$b přidání abstraktu $a 2010-51/ipmv

Najít záznam