Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Podpora komunikační interakce dětí do tří let řízenou hrou v praxi. využití pro podpůrnou diferenciální diagnostiku vývojové dysfázie a poruch autistického spektra
[Support of the children's communication interaction up to three years of age by game-based activities and its use in supportive differential diagnosis of specific language impairments and autistic spectrum disorders]

Kateřina Láfová

. 2019 ; 3 (1) : 25-28. [pub] 20190330

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc21004284

Rozlišení vývojové dysfázie (VD) a poruch autistického spektra (PAS) v raném období života se jeví jako důležité pro stanovení orientační prognózy dalšího vývoje komunikačních schopností a sociálních interakcí pro rodiče a sestavení terapeutického a podpůrného plánu pro práci s dítětem.Vzhledem k omezené spolupráci velmi malých dětí byla navržena baterie interakčních her, které byly realizovány během logopedického vyšetření s cílem rozlišit dysfatické a autistické interakční obtíže. Vyhodnocení interakcí a reakcí dítěte bylo prováděno na základě pozorování jevů v chování dítěte. Hra byla zvolena pro malé děti, které minimálně vstupovaly do interakce, jejich vlastní komunikační strategie byly pro okolí obtížně srozumitelné, případně byly děti v socializaci pasivní.Baterie strukturovaných interakčních her vznikla v roce 2014 v reakci na vysoký počet dětí indikovaných k logopedické terapii, u kterých byla diagnostikována nějaká forma autismu. Cílem bylo zvýšení informovanosti o vývojové dysfázii a jejího odlišení od PAS v raném věku dítěte (do 3 let). Slouží jako doplňkový systém pro komplexní diferenciální diagnostiku VD a PAS standardizovanými metodami. Nelze ji použít samostatně, současně není v procesu standardizace a objektivizace.Interakční strukturované hry jsou vhodné i jako motivační a terapeutické prostředky.

The distinction specific language impairments (SLI) and autism at an early stage of life appears to be important in establishing an indicative prognosis for the further development of communication skills and social interactions for parents and developing a therapeutic and supportive plan for working with the child.Due to the limited cooperation of very young children, a battery of interaction games has been designed to be performed during the speech therapy session to distinguish between specific language impairments and autistic interaction difficulties. The evaluation of the child's interactions and reactions was based on observations of the child's behavior. The game was chosen for small children, who at least interacted, their own communication strategies were difficult to understand for the environment, or the children were passive in socialization.The battery of structured interaction games was created in 2014 in response to the high number of children indicated for speech therapy who were diagnosed with some form of autism. The aim was to raise awareness of developmental dysphasia and to differentiate it from early childhood AD (under 3 years). It serves as a complementary system for complex differential diagnosis of SLI and PAS by standardized methods. It cannot be used alone, nor is it in the process of standardization and objectification.Interactive structured games are also suitable as motivational and therapeutic agents.

Support of the children's communication interaction up to three years of age by game-based activities and its use in supportive differential diagnosis of specific language impairments and autistic spectrum disorders

Citace poskytuje Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc21004284
003      
CZ-PrNML
005      
20210623112801.0
007      
cr|cn|
008      
210210s2019 xr c f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.36833/lkl.2019.006 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Láfová, Kateřina $u Ambulance klinické logopedie, Chotěšov; Neonatologické oddělení Fakultní nemocnice Plzeň, Plzeň-Lochotín $7 xx0259477
245    10
$a Podpora komunikační interakce dětí do tří let řízenou hrou v praxi. využití pro podpůrnou diferenciální diagnostiku vývojové dysfázie a poruch autistického spektra / $c Kateřina Láfová
246    31
$a Support of the children's communication interaction up to three years of age by game-based activities and its use in supportive differential diagnosis of specific language impairments and autistic spectrum disorders
520    3_
$a Rozlišení vývojové dysfázie (VD) a poruch autistického spektra (PAS) v raném období života se jeví jako důležité pro stanovení orientační prognózy dalšího vývoje komunikačních schopností a sociálních interakcí pro rodiče a sestavení terapeutického a podpůrného plánu pro práci s dítětem.Vzhledem k omezené spolupráci velmi malých dětí byla navržena baterie interakčních her, které byly realizovány během logopedického vyšetření s cílem rozlišit dysfatické a autistické interakční obtíže. Vyhodnocení interakcí a reakcí dítěte bylo prováděno na základě pozorování jevů v chování dítěte. Hra byla zvolena pro malé děti, které minimálně vstupovaly do interakce, jejich vlastní komunikační strategie byly pro okolí obtížně srozumitelné, případně byly děti v socializaci pasivní.Baterie strukturovaných interakčních her vznikla v roce 2014 v reakci na vysoký počet dětí indikovaných k logopedické terapii, u kterých byla diagnostikována nějaká forma autismu. Cílem bylo zvýšení informovanosti o vývojové dysfázii a jejího odlišení od PAS v raném věku dítěte (do 3 let). Slouží jako doplňkový systém pro komplexní diferenciální diagnostiku VD a PAS standardizovanými metodami. Nelze ji použít samostatně, současně není v procesu standardizace a objektivizace.Interakční strukturované hry jsou vhodné i jako motivační a terapeutické prostředky.
520    9_
$a The distinction specific language impairments (SLI) and autism at an early stage of life appears to be important in establishing an indicative prognosis for the further development of communication skills and social interactions for parents and developing a therapeutic and supportive plan for working with the child.Due to the limited cooperation of very young children, a battery of interaction games has been designed to be performed during the speech therapy session to distinguish between specific language impairments and autistic interaction difficulties. The evaluation of the child's interactions and reactions was based on observations of the child's behavior. The game was chosen for small children, who at least interacted, their own communication strategies were difficult to understand for the environment, or the children were passive in socialization.The battery of structured interaction games was created in 2014 in response to the high number of children indicated for speech therapy who were diagnosed with some form of autism. The aim was to raise awareness of developmental dysphasia and to differentiate it from early childhood AD (under 3 years). It serves as a complementary system for complex differential diagnosis of SLI and PAS by standardized methods. It cannot be used alone, nor is it in the process of standardization and objectification.Interactive structured games are also suitable as motivational and therapeutic agents.
650    12
$a vývojové poruchy řeči $x diagnóza $x terapie $7 D007805
650    _2
$a autistická porucha $x diagnóza $x terapie $7 D001321
650    _2
$a diferenciální diagnóza $7 D003937
650    _2
$a komunikační poruchy $x terapie $7 D003147
650    12
$a terapie hrou $x metody $7 D010989
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a předškolní dítě $7 D002675
650    _2
$a řečová terapie $x metody $7 D013070
773    0_
$t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 3, č. 1 (2019), s. 25-28 $w MED00206074
856    41
$u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-201901-0006_support-of-the-children-s-communication-interaction-up-to-three-years-of-age-by-game-based-activities-and-its-u.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y p $z 0
990    __
$a 20210210 $b ABA008
991    __
$a 20210623112755 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1620389 $s 1124598
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2019 $b 3 $c 1 $d 25-28 $e 20190330 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
LZP    __
$c NLK193 $d 20210623 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20210210

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...