-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Podpora komunikační interakce dětí do tří let řízenou hrou v praxi. využití pro podpůrnou diferenciální diagnostiku vývojové dysfázie a poruch autistického spektra
[Support of the children's communication interaction up to three years of age by game-based activities and its use in supportive differential diagnosis of specific language impairments and autistic spectrum disorders]
Kateřina Láfová
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- autistická porucha diagnóza terapie MeSH
- diferenciální diagnóza MeSH
- komunikační poruchy terapie MeSH
- lidé MeSH
- předškolní dítě MeSH
- řečová terapie metody MeSH
- terapie hrou * metody MeSH
- vývojové poruchy řeči * diagnóza terapie MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- předškolní dítě MeSH
Rozlišení vývojové dysfázie (VD) a poruch autistického spektra (PAS) v raném období života se jeví jako důležité pro stanovení orientační prognózy dalšího vývoje komunikačních schopností a sociálních interakcí pro rodiče a sestavení terapeutického a podpůrného plánu pro práci s dítětem.Vzhledem k omezené spolupráci velmi malých dětí byla navržena baterie interakčních her, které byly realizovány během logopedického vyšetření s cílem rozlišit dysfatické a autistické interakční obtíže. Vyhodnocení interakcí a reakcí dítěte bylo prováděno na základě pozorování jevů v chování dítěte. Hra byla zvolena pro malé děti, které minimálně vstupovaly do interakce, jejich vlastní komunikační strategie byly pro okolí obtížně srozumitelné, případně byly děti v socializaci pasivní.Baterie strukturovaných interakčních her vznikla v roce 2014 v reakci na vysoký počet dětí indikovaných k logopedické terapii, u kterých byla diagnostikována nějaká forma autismu. Cílem bylo zvýšení informovanosti o vývojové dysfázii a jejího odlišení od PAS v raném věku dítěte (do 3 let). Slouží jako doplňkový systém pro komplexní diferenciální diagnostiku VD a PAS standardizovanými metodami. Nelze ji použít samostatně, současně není v procesu standardizace a objektivizace.Interakční strukturované hry jsou vhodné i jako motivační a terapeutické prostředky.
The distinction specific language impairments (SLI) and autism at an early stage of life appears to be important in establishing an indicative prognosis for the further development of communication skills and social interactions for parents and developing a therapeutic and supportive plan for working with the child.Due to the limited cooperation of very young children, a battery of interaction games has been designed to be performed during the speech therapy session to distinguish between specific language impairments and autistic interaction difficulties. The evaluation of the child's interactions and reactions was based on observations of the child's behavior. The game was chosen for small children, who at least interacted, their own communication strategies were difficult to understand for the environment, or the children were passive in socialization.The battery of structured interaction games was created in 2014 in response to the high number of children indicated for speech therapy who were diagnosed with some form of autism. The aim was to raise awareness of developmental dysphasia and to differentiate it from early childhood AD (under 3 years). It serves as a complementary system for complex differential diagnosis of SLI and PAS by standardized methods. It cannot be used alone, nor is it in the process of standardization and objectification.Interactive structured games are also suitable as motivational and therapeutic agents.
Ambulance klinické logopedie Chotěšov
Neonatologické oddělení Fakultní nemocnice Plzeň Plzeň Lochotín
Support of the children's communication interaction up to three years of age by game-based activities and its use in supportive differential diagnosis of specific language impairments and autistic spectrum disorders
Citace poskytuje Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc21004284
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210623112801.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 210210s2019 xr c f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36833/lkl.2019.006 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Láfová, Kateřina $u Ambulance klinické logopedie, Chotěšov; Neonatologické oddělení Fakultní nemocnice Plzeň, Plzeň-Lochotín $7 xx0259477
- 245 10
- $a Podpora komunikační interakce dětí do tří let řízenou hrou v praxi. využití pro podpůrnou diferenciální diagnostiku vývojové dysfázie a poruch autistického spektra / $c Kateřina Láfová
- 246 31
- $a Support of the children's communication interaction up to three years of age by game-based activities and its use in supportive differential diagnosis of specific language impairments and autistic spectrum disorders
- 520 3_
- $a Rozlišení vývojové dysfázie (VD) a poruch autistického spektra (PAS) v raném období života se jeví jako důležité pro stanovení orientační prognózy dalšího vývoje komunikačních schopností a sociálních interakcí pro rodiče a sestavení terapeutického a podpůrného plánu pro práci s dítětem.Vzhledem k omezené spolupráci velmi malých dětí byla navržena baterie interakčních her, které byly realizovány během logopedického vyšetření s cílem rozlišit dysfatické a autistické interakční obtíže. Vyhodnocení interakcí a reakcí dítěte bylo prováděno na základě pozorování jevů v chování dítěte. Hra byla zvolena pro malé děti, které minimálně vstupovaly do interakce, jejich vlastní komunikační strategie byly pro okolí obtížně srozumitelné, případně byly děti v socializaci pasivní.Baterie strukturovaných interakčních her vznikla v roce 2014 v reakci na vysoký počet dětí indikovaných k logopedické terapii, u kterých byla diagnostikována nějaká forma autismu. Cílem bylo zvýšení informovanosti o vývojové dysfázii a jejího odlišení od PAS v raném věku dítěte (do 3 let). Slouží jako doplňkový systém pro komplexní diferenciální diagnostiku VD a PAS standardizovanými metodami. Nelze ji použít samostatně, současně není v procesu standardizace a objektivizace.Interakční strukturované hry jsou vhodné i jako motivační a terapeutické prostředky.
- 520 9_
- $a The distinction specific language impairments (SLI) and autism at an early stage of life appears to be important in establishing an indicative prognosis for the further development of communication skills and social interactions for parents and developing a therapeutic and supportive plan for working with the child.Due to the limited cooperation of very young children, a battery of interaction games has been designed to be performed during the speech therapy session to distinguish between specific language impairments and autistic interaction difficulties. The evaluation of the child's interactions and reactions was based on observations of the child's behavior. The game was chosen for small children, who at least interacted, their own communication strategies were difficult to understand for the environment, or the children were passive in socialization.The battery of structured interaction games was created in 2014 in response to the high number of children indicated for speech therapy who were diagnosed with some form of autism. The aim was to raise awareness of developmental dysphasia and to differentiate it from early childhood AD (under 3 years). It serves as a complementary system for complex differential diagnosis of SLI and PAS by standardized methods. It cannot be used alone, nor is it in the process of standardization and objectification.Interactive structured games are also suitable as motivational and therapeutic agents.
- 650 12
- $a vývojové poruchy řeči $x diagnóza $x terapie $7 D007805
- 650 _2
- $a autistická porucha $x diagnóza $x terapie $7 D001321
- 650 _2
- $a diferenciální diagnóza $7 D003937
- 650 _2
- $a komunikační poruchy $x terapie $7 D003147
- 650 12
- $a terapie hrou $x metody $7 D010989
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a předškolní dítě $7 D002675
- 650 _2
- $a řečová terapie $x metody $7 D013070
- 773 0_
- $t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 3, č. 1 (2019), s. 25-28 $w MED00206074
- 856 41
- $u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-201901-0006_support-of-the-children-s-communication-interaction-up-to-three-years-of-age-by-game-based-activities-and-its-u.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20210210 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210623112755 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1620389 $s 1124598
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2019 $b 3 $c 1 $d 25-28 $e 20190330 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
- LZP __
- $c NLK193 $d 20210623 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20210210