Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání
[Screens in Childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses]

Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.

. 2019 ; 20 (1) : 19-23.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu přehledy, práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc19009006

Článek se věnuje nejdůležitějším tématům v rámci otázky zdravého přístupu dětí k technologiím: 1. problematika modrého světla a jeho dopadu na dětský spánek, 2. používání obrazovek pro urychlení kognitivního vývoje a 3. rané vystavování obrazovkám a pozdější rozvoj ADD/ADHD. S ohledem na kritické milníky kognitivního vývoje diskutujeme nejvíce rizikovou skupinu, tedy děti ve věku 0 až 6 let. Text shrnuje hlavní poznatky z aktuálního zahraničního a tuzemského výzkumu, přiložen je i přehled zdravých zásad používání technologií u batolat a předškoláků.

The article focuses on the most important topics within the issue of healthy usage of technology in children: 1. blue light and its impact on childhood sleep, 2. the use of screens to accelerate cognitive development, and 3. the early screen exposure and later development of ADD/ADHD. With regard to the critical milestones of cognitive development, we discuss the most risky group, i.e. children aged 0 to 6 years. The text summarizes the main findings from current foreign and domestic research, and is accompanied by the basic guidelines of technology use in toddlers and preschool children.

Screens in Childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc19009006
003      
CZ-PrNML
005      
20191007114153.0
007      
ta
008      
190310s2019 xr a f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.36290/ped.2019.004 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Slussareff, Michaela $7 uk2016921857 $u Ústav informačních studií a knihovnictví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, Praha
245    10
$a Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání / $c Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
246    31
$a Screens in Childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Článek se věnuje nejdůležitějším tématům v rámci otázky zdravého přístupu dětí k technologiím: 1. problematika modrého světla a jeho dopadu na dětský spánek, 2. používání obrazovek pro urychlení kognitivního vývoje a 3. rané vystavování obrazovkám a pozdější rozvoj ADD/ADHD. S ohledem na kritické milníky kognitivního vývoje diskutujeme nejvíce rizikovou skupinu, tedy děti ve věku 0 až 6 let. Text shrnuje hlavní poznatky z aktuálního zahraničního a tuzemského výzkumu, přiložen je i přehled zdravých zásad používání technologií u batolat a předškoláků.
520    9_
$a The article focuses on the most important topics within the issue of healthy usage of technology in children: 1. blue light and its impact on childhood sleep, 2. the use of screens to accelerate cognitive development, and 3. the early screen exposure and later development of ADD/ADHD. With regard to the critical milestones of cognitive development, we discuss the most risky group, i.e. children aged 0 to 6 years. The text summarizes the main findings from current foreign and domestic research, and is accompanied by the basic guidelines of technology use in toddlers and preschool children.
650    _2
$a informační technologie $x klasifikace $x trendy $7 D000073256
650    12
$a televize $x trendy $7 D013690
650    _2
$a vývoj dítěte $x fyziologie $x klasifikace $7 D002657
650    _2
$a poruchy spánku a bdění $x etiologie $x klasifikace $x prevence a kontrola $7 D012893
650    _2
$a kognitivní poruchy $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D003072
650    12
$a hyperkinetická porucha $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D001289
650    12
$a poruchy učení $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D007859
650    _2
$a směrnice pro lékařskou praxi jako téma $x normy $7 D017410
650    _2
$a kojenec $7 D007223
650    _2
$a předškolní dítě $7 D002675
650    _2
$a lidé $7 D006801
655    _2
$a přehledy $7 D016454
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
773    0_
$t Pediatrie pro praxi $x 1213-0494 $g Roč. 20, č. 1 (2019), s. 19-23 $w MED00011583
856    41
$u https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2019/01/04.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2226 $c 729 $y 4 $z 0
990    __
$a 20190310063440 $b ABA008
991    __
$a 20191007114606 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1383457 $s 1047267
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2019 $b 20 $c 1 $d 19-23 $i 1213-0494 $m Pediatrie pro praxi $x MED00011583
LZP    __
$c NLK184 $d 20191007 $a NLK 2019-15/vt

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...