-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání
[Screens in Childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses]
Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy, práce podpořená grantem
- MeSH
- hyperkinetická porucha * diagnóza etiologie prevence a kontrola MeSH
- informační technologie klasifikace trendy MeSH
- kognitivní poruchy diagnóza etiologie prevence a kontrola MeSH
- kojenec MeSH
- lidé MeSH
- poruchy spánku a bdění etiologie klasifikace prevence a kontrola MeSH
- poruchy učení * diagnóza etiologie prevence a kontrola MeSH
- předškolní dítě MeSH
- směrnice pro lékařskou praxi jako téma normy MeSH
- televize * trendy MeSH
- vývoj dítěte fyziologie klasifikace MeSH
- Check Tag
- kojenec MeSH
- lidé MeSH
- předškolní dítě MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- přehledy MeSH
Článek se věnuje nejdůležitějším tématům v rámci otázky zdravého přístupu dětí k technologiím: 1. problematika modrého světla a jeho dopadu na dětský spánek, 2. používání obrazovek pro urychlení kognitivního vývoje a 3. rané vystavování obrazovkám a pozdější rozvoj ADD/ADHD. S ohledem na kritické milníky kognitivního vývoje diskutujeme nejvíce rizikovou skupinu, tedy děti ve věku 0 až 6 let. Text shrnuje hlavní poznatky z aktuálního zahraničního a tuzemského výzkumu, přiložen je i přehled zdravých zásad používání technologií u batolat a předškoláků.
The article focuses on the most important topics within the issue of healthy usage of technology in children: 1. blue light and its impact on childhood sleep, 2. the use of screens to accelerate cognitive development, and 3. the early screen exposure and later development of ADD/ADHD. With regard to the critical milestones of cognitive development, we discuss the most risky group, i.e. children aged 0 to 6 years. The text summarizes the main findings from current foreign and domestic research, and is accompanied by the basic guidelines of technology use in toddlers and preschool children.
Screens in Childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19009006
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20191007114153.0
- 007
- ta
- 008
- 190310s2019 xr a f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36290/ped.2019.004 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Slussareff, Michaela $7 uk2016921857 $u Ústav informačních studií a knihovnictví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, Praha
- 245 10
- $a Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání / $c Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
- 246 31
- $a Screens in Childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Článek se věnuje nejdůležitějším tématům v rámci otázky zdravého přístupu dětí k technologiím: 1. problematika modrého světla a jeho dopadu na dětský spánek, 2. používání obrazovek pro urychlení kognitivního vývoje a 3. rané vystavování obrazovkám a pozdější rozvoj ADD/ADHD. S ohledem na kritické milníky kognitivního vývoje diskutujeme nejvíce rizikovou skupinu, tedy děti ve věku 0 až 6 let. Text shrnuje hlavní poznatky z aktuálního zahraničního a tuzemského výzkumu, přiložen je i přehled zdravých zásad používání technologií u batolat a předškoláků.
- 520 9_
- $a The article focuses on the most important topics within the issue of healthy usage of technology in children: 1. blue light and its impact on childhood sleep, 2. the use of screens to accelerate cognitive development, and 3. the early screen exposure and later development of ADD/ADHD. With regard to the critical milestones of cognitive development, we discuss the most risky group, i.e. children aged 0 to 6 years. The text summarizes the main findings from current foreign and domestic research, and is accompanied by the basic guidelines of technology use in toddlers and preschool children.
- 650 _2
- $a informační technologie $x klasifikace $x trendy $7 D000073256
- 650 12
- $a televize $x trendy $7 D013690
- 650 _2
- $a vývoj dítěte $x fyziologie $x klasifikace $7 D002657
- 650 _2
- $a poruchy spánku a bdění $x etiologie $x klasifikace $x prevence a kontrola $7 D012893
- 650 _2
- $a kognitivní poruchy $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D003072
- 650 12
- $a hyperkinetická porucha $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D001289
- 650 12
- $a poruchy učení $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D007859
- 650 _2
- $a směrnice pro lékařskou praxi jako téma $x normy $7 D017410
- 650 _2
- $a kojenec $7 D007223
- 650 _2
- $a předškolní dítě $7 D002675
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 773 0_
- $t Pediatrie pro praxi $x 1213-0494 $g Roč. 20, č. 1 (2019), s. 19-23 $w MED00011583
- 856 41
- $u https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2019/01/04.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2226 $c 729 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20190310063440 $b ABA008
- 991 __
- $a 20191007114606 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1383457 $s 1047267
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2019 $b 20 $c 1 $d 19-23 $i 1213-0494 $m Pediatrie pro praxi $x MED00011583
- LZP __
- $c NLK184 $d 20191007 $a NLK 2019-15/vt