-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Poruchy výslovnosti u dětí v německém jazyce - přehled
[Speech pronunciation disorders in german language - the review (article in czech translation)]
Ramona Keul, Magdalena Brudnicki, Nina Osiecki
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy
- Klíčová slova
- výslovnost, němčina, fonologie,
- MeSH
- diferenciální diagnóza MeSH
- dítě MeSH
- jazyk (prostředek komunikace) MeSH
- jazykové testy MeSH
- lidé MeSH
- poruchy řeči * diagnóza klasifikace terapie MeSH
- psycholingvistika MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- Publikační typ
- přehledy MeSH
Poruchy výslovnosti u dětí v němčině jsou nejčastějším důvodem návštěv logopeda. Převahu mají děti ve věku od 3;6 let do nástupu povinné školní docházky, je jich asi 16 % (Fox-Boyer, 2014a). Základem pro posouzení poruch výslovnosti je klasifikační model podle Dodd (1995, 2005), ve kterém se rozlišují fonetické poruchy, fonologická zpoždění, konsekventní a nekonsekventní fonologické poruchy. Psycholingvistická analýza dětských poruch řeči (PLAKSS-II, Fox-Boyer, 2014b) je reliabilní a validní metoda pojmenovávání obrázků, která se v německém jazyce používá k vyšetření výslovnosti. V terapii se rozlišuje motorický a fonologický přístup. Běžnou metodou je psycholingvisticky orientovaná fonologická terapie (P.O.P.T., Fox-Boyer, 2014c). Tento, na důkazech založený, přístup přihlíží k modelu zpracování řeči Stackhouse a Wellse (1997).
Speech pronunciation disorders in German language is the main reason why children come to speech therapist office. The majority is between the age of 3-6, it presents 16% of the population (Fox-Boyer, 2014a). The basic method for assessing the specification of their speech impairment is the "Dodd" classification model (1995, 2005). This method analysis whether the impairment is caused by phonetic disability, phonological retardation or consequent or non-consecvent phonological disability. The psycho-linquistical method of child speech impairment analyses (PLAKSS-II, Fox- Boyer, 2014b) is based on a reliable exercise of naming pictures that are, in the German language used to examine the quality of pronunciation. In the therapy, there are two different approaches, motorical and phonological. The common method is the Psycho-linquistical oriented phonological therapy (P.O.P.T., Fox-Boyer, 2014c). This method takes, when analysing the impairment, the Steakhouse and Wellse model into account (1997).
Speech pronunciation disorders in german language - the review (article in czech translation)
Citace poskytuje Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc21004255
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210828025227.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 210210s2018 xr cd f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36833/lkl.2018.008 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Keul, Ramona $u Katholische Klinikum Koblenz-Montabaur
- 245 10
- $a Poruchy výslovnosti u dětí v německém jazyce - přehled / $c Ramona Keul, Magdalena Brudnicki, Nina Osiecki
- 246 31
- $a Speech pronunciation disorders in german language - the review (article in czech translation)
- 520 3_
- $a Poruchy výslovnosti u dětí v němčině jsou nejčastějším důvodem návštěv logopeda. Převahu mají děti ve věku od 3;6 let do nástupu povinné školní docházky, je jich asi 16 % (Fox-Boyer, 2014a). Základem pro posouzení poruch výslovnosti je klasifikační model podle Dodd (1995, 2005), ve kterém se rozlišují fonetické poruchy, fonologická zpoždění, konsekventní a nekonsekventní fonologické poruchy. Psycholingvistická analýza dětských poruch řeči (PLAKSS-II, Fox-Boyer, 2014b) je reliabilní a validní metoda pojmenovávání obrázků, která se v německém jazyce používá k vyšetření výslovnosti. V terapii se rozlišuje motorický a fonologický přístup. Běžnou metodou je psycholingvisticky orientovaná fonologická terapie (P.O.P.T., Fox-Boyer, 2014c). Tento, na důkazech založený, přístup přihlíží k modelu zpracování řeči Stackhouse a Wellse (1997).
- 520 9_
- $a Speech pronunciation disorders in German language is the main reason why children come to speech therapist office. The majority is between the age of 3-6, it presents 16% of the population (Fox-Boyer, 2014a). The basic method for assessing the specification of their speech impairment is the "Dodd" classification model (1995, 2005). This method analysis whether the impairment is caused by phonetic disability, phonological retardation or consequent or non-consecvent phonological disability. The psycho-linquistical method of child speech impairment analyses (PLAKSS-II, Fox- Boyer, 2014b) is based on a reliable exercise of naming pictures that are, in the German language used to examine the quality of pronunciation. In the therapy, there are two different approaches, motorical and phonological. The common method is the Psycho-linquistical oriented phonological therapy (P.O.P.T., Fox-Boyer, 2014c). This method takes, when analysing the impairment, the Steakhouse and Wellse model into account (1997).
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 12
- $a poruchy řeči $x diagnóza $x klasifikace $x terapie $7 D013064
- 650 _2
- $a diferenciální diagnóza $7 D003937
- 650 _2
- $a psycholingvistika $7 D011578
- 650 _2
- $a jazyk (prostředek komunikace) $7 D007802
- 650 _2
- $a jazykové testy $7 D007807
- 653 00
- $a výslovnost
- 653 00
- $a němčina
- 653 00
- $a fonologie
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 700 1_
- $a Brudnicki, Magdalena $u Katholische Klinikum Koblenz-Montabaur
- 700 1_
- $a Osiecki, Nina $u Katholische Klinikum Koblenz-Montabaur
- 773 0_
- $t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 2, č. 1 (2018), s. 30-38 $w MED00206074
- 856 41
- $u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-201801-0008_speech-pronunciation-disorders-in-german-language-the-review-article-in-czech-translation.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20210210 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210828025226 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1620360 $s 1124569
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2018 $b 2 $c 1 $d 30-38 $e 20180330 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
- LZP __
- $c NLK189 $d 20210828 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20210210