Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Biosignály jako součást vzdělávání v biomedicínských oborech
[Biological signals and their position in education of biomedical professions]

Lenka Lhotská, Vladimír Krajča

. 2008 ; 38 (3) : 23-25.

Language Czech Country Czech Republic

Cílem příspěvku je ve stručnosti uvést, jak je ve výuce zastoupena tématika biosignálů. Z velké části je náplň v jednotlivých stupních vzdělávání v biomedicínských oborech od bakalářského, přes magisterské až po specializační vzdělávání defi nována zákonem 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních a navazujícími vyhláškami. Zákon a navazující vyhlášky vymezují zcela nové postavení technických pracovníků ve zdravotnickém systému. Tato nová zákonná úprava rozeznává následující kategorie technických pracovníků: jiný odborný pracovník, zdravotnický pracovník s odbornou způsobilostí (biomedicínský technik, biomedicínský inženýr), zdravotnický pracovník se specializovanou působností (klinický technik, klinický inženýr). Ve vztahu k následujícím druhům vzdělávání (pregraduálnímu – bakalářské a magisterské, akreditovanému kvalifi kačnímu kurzu, specializačnímu vzdělávání s atestací a celoživotnímu vzdělávání jsou také navržena a vyučována jednotlivá témata vztahující se k problematice biosignálů.

The aim of the paper is to present briefl y how the topics of biosignals are represented in education. In biomedical study the content in individual stages of education (starting from bachelor over master to specialized education) is defi ned by the Law No. 96/2004 Coll. on non–medical health service occupations and related regulations. Th e law and related regulations defi ne completely new position of technical personnel in the health service system. Th is new legal regulation distinguishes the following categories of technical personnel: another specialist, health service worker with technical competence (biomedical technician, biomedical engineer), health service worker with specialized competence (clinical technician, clinical engineer). In relation to the following types of education: pre–gradual (bachelor, master), accredited qualifi cation course, specialised education and training and lifelong learning, there are also proposed and taught individual topics related to the area of biosignals.

Biological signals and their position in education of biomedical professions

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc07532150
003      
CZ-PrNML
005      
20111210152258.0
008      
091030s2008 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Lhotská, Lenka, $d 1961- $7 ntka173228
245    10
$a Biosignály jako součást vzdělávání v biomedicínských oborech / $c Lenka Lhotská, Vladimír Krajča
246    11
$a Biological signals and their position in education of biomedical professions
314    __
$a BioDat, Gerstnerova laboratoř, ČVUT, Praha
520    3_
$a Cílem příspěvku je ve stručnosti uvést, jak je ve výuce zastoupena tématika biosignálů. Z velké části je náplň v jednotlivých stupních vzdělávání v biomedicínských oborech od bakalářského, přes magisterské až po specializační vzdělávání defi nována zákonem 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních a navazujícími vyhláškami. Zákon a navazující vyhlášky vymezují zcela nové postavení technických pracovníků ve zdravotnickém systému. Tato nová zákonná úprava rozeznává následující kategorie technických pracovníků: jiný odborný pracovník, zdravotnický pracovník s odbornou způsobilostí (biomedicínský technik, biomedicínský inženýr), zdravotnický pracovník se specializovanou působností (klinický technik, klinický inženýr). Ve vztahu k následujícím druhům vzdělávání (pregraduálnímu – bakalářské a magisterské, akreditovanému kvalifi kačnímu kurzu, specializačnímu vzdělávání s atestací a celoživotnímu vzdělávání jsou také navržena a vyučována jednotlivá témata vztahující se k problematice biosignálů.
520    9_
$a The aim of the paper is to present briefl y how the topics of biosignals are represented in education. In biomedical study the content in individual stages of education (starting from bachelor over master to specialized education) is defi ned by the Law No. 96/2004 Coll. on non–medical health service occupations and related regulations. Th e law and related regulations defi ne completely new position of technical personnel in the health service system. Th is new legal regulation distinguishes the following categories of technical personnel: another specialist, health service worker with technical competence (biomedical technician, biomedical engineer), health service worker with specialized competence (clinical technician, clinical engineer). In relation to the following types of education: pre–gradual (bachelor, master), accredited qualifi cation course, specialised education and training and lifelong learning, there are also proposed and taught individual topics related to the area of biosignals.
650    _2
$a elektrofyziologie $x pracovní síly $x přístrojové vybavení $x výchova $7 D004594
650    _2
$a biomedicínské inženýrství $x přístrojové vybavení $x výchova $7 D001698
650    _2
$a zdravotnický personál $x výchova $7 D006282
650    _2
$a zákonodárství lékařské $x normy $7 D007883
650    _2
$a vládní organizace $x normy $7 D006077
650    _2
$a akreditace $x metody $x normy $x zákonodárství a právo $7 D000068
650    _2
$a vzdělávání odborné $x metody $x normy $x zákonodárství a právo $7 D004517
650    _2
$a kurikulum $x normy $x trendy $7 D003479
650    _2
$a univerzity $x normy $x zákonodárství a právo $7 D014495
650    _2
$a financování organizované $7 D005381
650    _2
$a lidé $7 D006801
700    1_
$a Krajča, Vladimír, $d 1955- $7 xx0054493
773    0_
$w MED00011033 $t Lékař a technika $g Roč. 38, č. 3 (2008), s. 23-25 $x 0301-5491
856    41
$u http://www.sbmili.cz/journal/LaT_2008_3.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 1367 $c 1071 b $y 9
990    __
$a 20091030070903 $b ABA008
991    __
$a 20091030083321 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 691011 $s 552902
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2008 $b 38 $c 3 $d 23-25 $i 0301-5491 $m Lékař a technika $x MED00011033
LZP    __
$a 2009-54/vtal

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...