-
Something wrong with this record ?
Biosignály jako součást vzdělávání v biomedicínských oborech
[Biological signals and their position in education of biomedical professions]
Lenka Lhotská, Vladimír Krajča
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Accreditation methods standards legislation & jurisprudence MeSH
- Biomedical Engineering instrumentation education MeSH
- Electrophysiology manpower instrumentation education MeSH
- Financing, Organized MeSH
- Curriculum standards trends MeSH
- Humans MeSH
- Universities standards legislation & jurisprudence MeSH
- Government Agencies standards MeSH
- Education, Professional methods standards legislation & jurisprudence MeSH
- Legislation, Medical standards MeSH
- Health Personnel education MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
Cílem příspěvku je ve stručnosti uvést, jak je ve výuce zastoupena tématika biosignálů. Z velké části je náplň v jednotlivých stupních vzdělávání v biomedicínských oborech od bakalářského, přes magisterské až po specializační vzdělávání defi nována zákonem 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních a navazujícími vyhláškami. Zákon a navazující vyhlášky vymezují zcela nové postavení technických pracovníků ve zdravotnickém systému. Tato nová zákonná úprava rozeznává následující kategorie technických pracovníků: jiný odborný pracovník, zdravotnický pracovník s odbornou způsobilostí (biomedicínský technik, biomedicínský inženýr), zdravotnický pracovník se specializovanou působností (klinický technik, klinický inženýr). Ve vztahu k následujícím druhům vzdělávání (pregraduálnímu – bakalářské a magisterské, akreditovanému kvalifi kačnímu kurzu, specializačnímu vzdělávání s atestací a celoživotnímu vzdělávání jsou také navržena a vyučována jednotlivá témata vztahující se k problematice biosignálů.
The aim of the paper is to present briefl y how the topics of biosignals are represented in education. In biomedical study the content in individual stages of education (starting from bachelor over master to specialized education) is defi ned by the Law No. 96/2004 Coll. on non–medical health service occupations and related regulations. Th e law and related regulations defi ne completely new position of technical personnel in the health service system. Th is new legal regulation distinguishes the following categories of technical personnel: another specialist, health service worker with technical competence (biomedical technician, biomedical engineer), health service worker with specialized competence (clinical technician, clinical engineer). In relation to the following types of education: pre–gradual (bachelor, master), accredited qualifi cation course, specialised education and training and lifelong learning, there are also proposed and taught individual topics related to the area of biosignals.
Biological signals and their position in education of biomedical professions
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc07532150
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20111210152258.0
- 008
- 091030s2008 xr e cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Lhotská, Lenka, $d 1961- $7 ntka173228
- 245 10
- $a Biosignály jako součást vzdělávání v biomedicínských oborech / $c Lenka Lhotská, Vladimír Krajča
- 246 11
- $a Biological signals and their position in education of biomedical professions
- 314 __
- $a BioDat, Gerstnerova laboratoř, ČVUT, Praha
- 520 3_
- $a Cílem příspěvku je ve stručnosti uvést, jak je ve výuce zastoupena tématika biosignálů. Z velké části je náplň v jednotlivých stupních vzdělávání v biomedicínských oborech od bakalářského, přes magisterské až po specializační vzdělávání defi nována zákonem 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních a navazujícími vyhláškami. Zákon a navazující vyhlášky vymezují zcela nové postavení technických pracovníků ve zdravotnickém systému. Tato nová zákonná úprava rozeznává následující kategorie technických pracovníků: jiný odborný pracovník, zdravotnický pracovník s odbornou způsobilostí (biomedicínský technik, biomedicínský inženýr), zdravotnický pracovník se specializovanou působností (klinický technik, klinický inženýr). Ve vztahu k následujícím druhům vzdělávání (pregraduálnímu – bakalářské a magisterské, akreditovanému kvalifi kačnímu kurzu, specializačnímu vzdělávání s atestací a celoživotnímu vzdělávání jsou také navržena a vyučována jednotlivá témata vztahující se k problematice biosignálů.
- 520 9_
- $a The aim of the paper is to present briefl y how the topics of biosignals are represented in education. In biomedical study the content in individual stages of education (starting from bachelor over master to specialized education) is defi ned by the Law No. 96/2004 Coll. on non–medical health service occupations and related regulations. Th e law and related regulations defi ne completely new position of technical personnel in the health service system. Th is new legal regulation distinguishes the following categories of technical personnel: another specialist, health service worker with technical competence (biomedical technician, biomedical engineer), health service worker with specialized competence (clinical technician, clinical engineer). In relation to the following types of education: pre–gradual (bachelor, master), accredited qualifi cation course, specialised education and training and lifelong learning, there are also proposed and taught individual topics related to the area of biosignals.
- 650 _2
- $a elektrofyziologie $x pracovní síly $x přístrojové vybavení $x výchova $7 D004594
- 650 _2
- $a biomedicínské inženýrství $x přístrojové vybavení $x výchova $7 D001698
- 650 _2
- $a zdravotnický personál $x výchova $7 D006282
- 650 _2
- $a zákonodárství lékařské $x normy $7 D007883
- 650 _2
- $a vládní organizace $x normy $7 D006077
- 650 _2
- $a akreditace $x metody $x normy $x zákonodárství a právo $7 D000068
- 650 _2
- $a vzdělávání odborné $x metody $x normy $x zákonodárství a právo $7 D004517
- 650 _2
- $a kurikulum $x normy $x trendy $7 D003479
- 650 _2
- $a univerzity $x normy $x zákonodárství a právo $7 D014495
- 650 _2
- $a financování organizované $7 D005381
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 700 1_
- $a Krajča, Vladimír, $d 1955- $7 xx0054493
- 773 0_
- $w MED00011033 $t Lékař a technika $g Roč. 38, č. 3 (2008), s. 23-25 $x 0301-5491
- 856 41
- $u http://www.sbmili.cz/journal/LaT_2008_3.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 1367 $c 1071 b $y 9
- 990 __
- $a 20091030070903 $b ABA008
- 991 __
- $a 20091030083321 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 691011 $s 552902
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2008 $b 38 $c 3 $d 23-25 $i 0301-5491 $m Lékař a technika $x MED00011033
- LZP __
- $a 2009-54/vtal