-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Poruchy autistického spektra. 2. díl
[Autism spectrum disorders. part 2]
doc. MUDr. Iva Dudová, Ph.D., Mgr. Markéta Mohaplová
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem, přehledy
Grantová podpora
NV16-31754A
MZ0
CEP - Centrální evidence projektů
Digitální knihovna NLK
Plný text - Článek
- MeSH
- autistická porucha * diagnóza klasifikace terapie MeSH
- behaviorální terapie MeSH
- diferenciální diagnóza MeSH
- dítě MeSH
- komorbidita MeSH
- lidé MeSH
- prognóza MeSH
- psychologické testy MeSH
- psychomotorické poruchy diagnóza klasifikace terapie MeSH
- psychomotorický výkon klasifikace MeSH
- risperidon terapeutické užití MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- přehledy MeSH
Druhá část přehledového článku o poruchách autistického spektra shrnuje diagnostický postup a diagnostické nástroje dostupné v ČR. Zmiňuje klíčovou roli dětského lékaře pro identifikaci časných příznaků a ranou diagnostiku. Doplňuje psychologickou diagnostiku jako důležitou součást komplexního vyšetřovacího procesu. Podává základní údaje o průběhu a prognóze a strategii farmakoterapie poruch autistického spektra. Na závěr uvádí doporučení zejména pro praktické lékaře pro děti a dorost, jak postupovat při preventivních prohlídkách či při podezření na poruchu autistického spektra kdykoliv během dětského věku.
Part 2 of the review article on autism spectrum disorders summarizes the diagnostic strategies and diagnostic tools available in the Czech Republic. The crucial role of the paediatrician in identifying early symptoms and providing initial diagnosis is discussed. Psychological diagnosis as an important component of a comprehensive examination process is also included. Basic information is provided on the course and prognosis as well as the strategy of pharmacotherapy in autism spectrum disorders. Finally, recommendations are presented, particularly for the general paediatrician, on how to proceed during preventive check-ups or when autism spectrum disorder is suspected at any time during childhood.
Autism spectrum disorders. part 2
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc16032051
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20240827093815.0
- 007
- ta
- 008
- 161111s2016 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36290/ped.2016.047 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Dudová, Iva, $d 1969- $7 xx0076086 $u Dětská psychiatrická klinika 2. LF UK a FN Motol, Praha
- 245 10
- $a Poruchy autistického spektra. $n 2. díl / $c doc. MUDr. Iva Dudová, Ph.D., Mgr. Markéta Mohaplová
- 246 31
- $a Autism spectrum disorders. $n part 2
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Druhá část přehledového článku o poruchách autistického spektra shrnuje diagnostický postup a diagnostické nástroje dostupné v ČR. Zmiňuje klíčovou roli dětského lékaře pro identifikaci časných příznaků a ranou diagnostiku. Doplňuje psychologickou diagnostiku jako důležitou součást komplexního vyšetřovacího procesu. Podává základní údaje o průběhu a prognóze a strategii farmakoterapie poruch autistického spektra. Na závěr uvádí doporučení zejména pro praktické lékaře pro děti a dorost, jak postupovat při preventivních prohlídkách či při podezření na poruchu autistického spektra kdykoliv během dětského věku.
- 520 9_
- $a Part 2 of the review article on autism spectrum disorders summarizes the diagnostic strategies and diagnostic tools available in the Czech Republic. The crucial role of the paediatrician in identifying early symptoms and providing initial diagnosis is discussed. Psychological diagnosis as an important component of a comprehensive examination process is also included. Basic information is provided on the course and prognosis as well as the strategy of pharmacotherapy in autism spectrum disorders. Finally, recommendations are presented, particularly for the general paediatrician, on how to proceed during preventive check-ups or when autism spectrum disorder is suspected at any time during childhood.
- 650 12
- $a autistická porucha $x diagnóza $x klasifikace $x terapie $7 D001321
- 650 _2
- $a diferenciální diagnóza $7 D003937
- 650 _2
- $a psychomotorické poruchy $x diagnóza $x klasifikace $x terapie $7 D011596
- 650 _2
- $a psychomotorický výkon $x klasifikace $7 D011597
- 650 _2
- $a komorbidita $7 D015897
- 650 _2
- $a psychologické testy $7 D011581
- 650 _2
- $a behaviorální terapie $7 D001521
- 650 _2
- $a risperidon $x terapeutické užití $7 D018967
- 650 _2
- $a prognóza $7 D011379
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 700 1_
- $a Mohaplová, Markéta $7 xx0321420 $u Oddělení klinické psychologie FN Motol, Praha
- 773 0_
- $t Pediatrie pro praxi $x 1213-0494 $g Roč. 17, č. 4 (2016), s. 204-207 $w MED00011583
- 856 41
- $u https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2016/04/02.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2226 $c 729 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150119202233 $b ABA008
- 991 __
- $a 20240827093812 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1172223 $s 956726
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2016 $b 17 $c 4 $d 204-207 $i 1213-0494 $m Pediatrie pro praxi $x MED00011583
- GRA __
- $a NV16-31754A $p MZ0
- LZP __
- $c NLK125 $d 20161219 $a NLK 2016-40/dk